Gå til innhold

Inspirert! Ville du tatt MEG seriøst som mor? Kun basert på utseendet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har MYE tatoveringer, 2 armer helt fulle..skrift på fingrene, en stor en på brystet, leggene osv.. Men, jeg kler meg forholdsvis vanlig, litt 50-talls inspirert til tider (IKKE minimini korte skjørt og dyyype utrigninger)

Har brunt hår med rødt skjær i, halvlangt.

 

Så..hvis du hadde møtt meg på foreldremøte i barnehagen..hadde du tatt meg seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ville jeg. Det er meg revnende likegyldig hvordan du ser ut. Bare du oppfører deg som folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med hvordan man SER ut om man blir tatt seriøst eller ikke.

Det har med hva som kommer ut av kjeften når man snakker, i alle fall er det det jeg legger merke til.

 

Hilsen en annen mor som har både "tattis" og piercinger, er mor og har 5 års høyere utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du møtte de fordomsfrie akkurat nå da.

 

Jeg har ingenting imot tatoveringer, men når jeg ser trailertrashkopier med rødskjær i håret og armene fulle av tatoveringer så tenker jeg mitt. Samme som at jeg tenker mitt når jeg møter en mor i barnehagen som er 40 og går i klær det står "sweet 16" på, til tross for at hun jobber som jurist. Jeg tenker mitt om folk basert på utseeende, men jeg unngår ikke å bli kjent med de allikevel. førsteinntrykket er som sagt, kun førsteinntrykket. Men, jeg dømmer og ville ikke tatt deg seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer an på holdningen din egentlig....men jeg hadde tenkt mitt hvis jeg hadde møtt deg første gang og du virker sur. virker du blid og imøtekommende så hadde jeg tatt deg seriøs.

 

Utseendet spiller ikke noen rolle, men de første inntrykket spiller jo en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg tatt deg seriøst!! Tar alle foreldre som kan oppføre seg seriøst jeg.

Når man jobber med barn så dukker det opp mange forskjellige foreldre og det er da ikke utseende som avgjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.48: Hehe..tenkte litt det samme da jeg leste de første innleggene, for det er en helt annen holdning jeg som oftest møter på "in the real world", mye merkelige blikk og hvisking rundt om, men jeg forstår hvorfor folk gjør det, det er noe stor og synlig som ikke alle andre har, og jeg har faktisk valgt det selv, da må jeg også tåle blikkene..til en viss grad!

 

Men supert at det er folk med andre holdninger også :)

 

HI

 

(og du som tenker jeg har ødelagt kroppen: beauty is in the eye of the beholder! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.50: Sur er jeg iallefall ikke...det er bortkastet tid ;) Smil til verden og verden smiler til deg lærte jeg av min mor en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am what I am, I am my own special creation.....

 

;D

 

Jeg ligner nok litt på deg, HI, med tatoveringer, etc.

 

Og jeg synes 09:48 uttrykte det bra! Man danner seg jo meninger i løpet av sekunder, basert på utseendet. Så endres kanskje de meningene når man blir kjent med folk. Det morsomme er at jeg "glemmer" at jeg er tatovert og har "palestinablondt" bustehår, så jeg kan ofte synes at folk som ligner på meg er litt skumle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.01: Hahahha..hærlig ;) Ja, mennesker ER overfladiske, om så for bare noen sekunder så er det utseendet som spiller inn på om vi vil bli kjent med mennesker eller ikke! Sunn fornuft og folkeskikk spiller heldigvis inn ila de neste 2 min og som regel klarer de ALLER fleste å overvinne sine overfladiske sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første reaksjonen min hadde nok vært å heve et øyebryn når jeg hadde sett alle tatoveringene, men det går mer på at jeg syns det er direkte stygt, uansett hvem som har sånne svære. Dessverre, men så ærlig må jeg være.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt, enhver normal person vet at utseende har ingen ting med dine evner som mor å gjøre. Jeg hadde aldri trodd du er en dårlig mor for barnet ditt bare pga det. Jeg må jo se deg i samspill med barnet ditt før jeg kan uttale meg der ;) Du kan jo være verdens herligste person, eller vinne prisen for årets mor, selv om du har masse tatoveringer..

 

Men jeg lurer også på hvorfor du har ødelagt kroppen din på den måten? Syns den bank-reklamen er så bra, den hvor de viser masse mennesker med piercinger, tatoveringer og silikon, og så viser de han gamle på sluttet med tattis " young, free and single".. Er liksom ikke sikkert du syns det er like kult om 30 år :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En tinge er så se ut som en idiot, en annen å åpne munnen å fjerne all tvil"

 

Sier ikke du er en idiot men det ligger ganske mye mening i det ordtaker :). Ellers vil jeg påpeke at utseende har ingenting å si, men det er hvordan du behandler folk rundt deg. Selv ser jeg fryktelig mye yngere ut enn det jeg faktisk er å har møtt en del kritikk under svangerskap og slikt (uten spørsmål) men da hovedsaklig fra den eldre garde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palestina-blondt? Du mener ikke platina-blondt, Super-Mish??

 

Er liksom ikke så mange blondiner i Palestina, ihvertfall ikke naturlig blonde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:48 her igjen

 

Vil bare tilføye at jeg har mange venner som har like mye tatoveringer som deg og en av de har blått hår.. vi ble kjent på sommeravslutning og er idag bestevenner.

 

Så som sagt, førsteinntrykket er bare det første man ser. Når jeg blir kjent med folk driter jeg i hvordan de ser ut, og stort sett syns jeg også de er pene og flotte når jeg kjenner de..

 

Det jeg har lært meg er at folk stort sett alltid er annerledes på innsiden enn utsiden

 

Selv så har jeg ingen tatoveringer fordi jeg ikke tør.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville tatt deg seriøst, og sikkert ønsket å bli kjent med deg også :) Men så har jeg selv masse tattoveringer, piercinger og rosa hår da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville gjort det, men igjen så er det fine grenser her for meg.

 

Hvis man ser ut som deg, har 20-30 kg for mye, presser seg inni såkalt 50-tallsmote og ikke vasker seg da har jeg problemer. Stilen du skisserer er kuul, men man kan fort se litt møkkete ut hvis man ikke sørger for at det er gjennomført og stiiiliiiig... rett og slett pga alle tatoveringene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde tatt deg seriøst..

Tror det er noen mammaer i bhg til poden som ikke hadde gjort det da noen av de er litt over gjennomsnittet fisefine.... er så vidt de nedlater seg til å prate med meg og..

 

Kjedelig når det skal være slik,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å ødelegge kroppen og ikke syns det er så kult om 30 år, den talen har jeg holdt en gang for mye. Jeg jobber som tatovør, og i min omgangskrets er det mer unntaket enn regelen som IKKE har tatoveringer. Vi blir en liten "familie" i forhold til jobben, og tror nok aldri jeg kommer til å syns det er stygt/angre. Jeg tenker nøye igjennom det jeg tar, og kliner ikke på noe der og da fordi det er "kult". Uansett er hver tatovering et minne, og minner skal man ikke angre på :)

 

Jeg veier 64 kg og er 177 høy, så tykk er jeg nok ikke, og jeg er vel over gjennomsnittet opptatt av hygiene. Veldig greit med den jobben jeg har å være ren og lukte godt :) Men jeg er enig med deg 10.30, det er litt ekstra viktig å tenke på hygiene osv med mye tatoveringer. Det har nok mye å gjøre med at folk legger fortere merke til deg enn den vanlige mannen i gata, go ser fortere etter "feil", fordi vi er programert til å dømme..det ligger nok mer instinktivt en noen vil innrømme. Men som sagt, heldigvis vinner fornuften over det primitive :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du følge med, 10:16, her på DIB heter det palestina-blondt. Er en grunn til at jeg brukte anførselstegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...