Gå til innhold

Hvordan søker man etter dagmamma?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forhør deg bland slekt, venner, naboer og kollegar først, om noen kjenner til noen og kan annbefale. Ellers henges det noen steder opp annonser på helsestasjonene. Og man bruker vel fremdeles lokalavisa?

 

Dra på hjemme besøk til minst to, så du kan sammenligne litt. Så ser du hvordan oppholdsstedet for barnet ditt vil være. Fordel om det er fler barn (lekekamerater), og også om hun har referanser fra foreldre som har brukt henne før. På en småbarnsavdeling er det vel 3 barn under 3 år pr voksen? Bør ikke være fler hos dagmamma heller (kan være fler hvis noen av barna er over 3). Ellers så må man vel bare se ann kjemien man har med dama, få henne til å fortelle litt om de daglige rutinene og se hvordan det passer med hvordan dere vil ha det.

 

Jeg var heldig og fikk annbefalt en dame fra ei i barselgruppe mi. Vi kom supert overens, og hadde veldig lik barneoppdragelse, syn på kosthold, utetid osv viste det seg. Hadde egentlig tenkt å søke barnehage igjen året etter, men ble værende i 2,5 år da hun trivdes så godt hos dagmamma :)

 

Kjenner ikke til dagens priser. Den gangen (uff, 7 år siden alt!) var minimumsprisen det samme som kontantstøtten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg jobber som dagmamma (har fri idag) og satte selv annonse i avisen. Men sett gjerne inn annonse, registrer oppdraget ditt på http://www.hjelphjemme.no/ eller heng opp lapper på butikken.

Hvor bor du? Jeg jobber i en kommune der det ikke er dagmammaer og ikke vanlig slik at folk er litt skeptiske.

 

Jeg har jobbet i barnehage og prøver ha de samme rutinene - noe som funker kjempe bra ;)

 

F.eks

 

8.30 - Frokost etterfulgt av bleieskift. Sang, lek og evnt utelek før de alle legger seg og sover rundt 10.30.

 

Når barna våkner er det lunsj + bleiskift. Litt innelek og kos før vi er ute de siste timene før foreldrene henter :)

 

Funker kjempebra og vi har flotte dager! Jeg har 4 barn her.

 

Vi har turdag (har flere 1 åringer så en tur rundt feltet som tar ca. 25 minutter er fantastisk for dem) ukentlig, tegner og danser/synger mye, prøver ha bakedag ukentlig også :)

 

Jeg tar 5000 per måned og det inkluderer alt av mat, drikke, bleier, sinksalve og selvsagt frukt og yoghurt :) Jobber hvitt.

 

Lykke til med og finne en god og snill dagmamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...