Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel er man ekstra fruktbar? Eller er det bare en myte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på hormonspiral og har problemer med å bli gravid, men nå har jeg sluttet å blø og jeg er kvalm, har ømme pupper og er sliiiiten. Ja, jeg skal ta en test, men dette kan jo bare ikke være mulig. Og hvis jeg er gravid kommer jeg å bli kjempe lykkelig, da er det bare ment to be!

15 mnd siden fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn som naturen ofte fungerer, så blir man ikke gravid før barnet man allerede har er greit avvent puppen, for det er vanskelig å amme 2 barn samtidig. Hormoner og slikt. Fra gaaaaaammelt av så var det jo ikke noe som het erstatning, så man ble ikke gravid når man ammet et barn. Nå derimot kan man jo få barn uten å amme i det hele tatt, og derfor kan man teoretisk sett blir gravid 4 uker etter fødsel ;)

 

Men du er nok ikke gravid, du er nok bare hormonellt forstyrra ;) Og det kan alle bli i perioder, innbillt svanger kan det kalles, og det skjer noen ganger når man går på hormonspiral :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart du har problemer med å bli gravid hvis har hormonspiral. Kan være et sjakktrekk å ta den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:08, er du tett eller? Hun har problemer med å bli gravid sånn GENERELLT, men per NÅ har hun et barn på 15 mndr, og man bruker som regel en type prevansjon etter fødsel siden man som oftest ikke ønsker å bli gravid igjen med en gang.

 

Og hormonspiral er den mildeste og minst forkludrende måten å sikre seg mot graviditet. Det fungerer KUN lokalt, altså KUN i livmor, og har lavt hormoninnhold. Så de aller fleste blir gravid ganske så fort etter at de har tatt den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har erfart at ein kan bli gravid sjølv om ein ammar. Eg har to tantebarn med 13 mnd mellomrom som beviser det. Eg veit ikkje heilt kor lenge ein er ekstra fruktbar etter ein fødsel, meiner eg har høyrt ca eit år, men ikkje frå sikre kjelder. Eg brukte sjølv 2 år på første, og vart gravid før eg hadde fått mensen att då poden var 8 mnd (amma, men ikkje like mykje som før)

Når det er sagt, så er det liten sjanse for å bli gravid med hormonspiral. Gynekologen min sa at den er like sikker som sterilisering, men det er jo heller ikkje heilt 100% sikkert. Ta ein test for å vere heilt sikker. Og så kan du bestille time til å fjerne spiralen om mannen din er einig, for det verkar som du har lyst på ein til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, ser jo at jeg har skrevet helt feil. Jeg bruker kobberspiral, ikke hormonspiral :D Litt distrè for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...