Gå til innhold

Hvordan klare¨å få tilbake så mye skattepenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at dere får tilbake så mye skattepenger her inne.

Hvordan klarer dere det? Oppgir dere ikke huslånsrenter, og dermed får igjen mye? Eller er det kjøring til og fra jobb? Eller ber dere arbeidsgiver trekke mange tusen ekstra hver månede?

Hos meg går det opp i opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å sikre meg bra med skattepenger, og ikke måtte skylde noe! så betaler jeg 45% skatt istedenfor 36%, fører opp alt som må føres opp, fører opp reiseutgifter, da jeg pendler til og fra jobb i 6 timer til sammen, skulle gjerne flyttet nermere jobben, men da må samboeren pendle 5 timer en vei, så vi forblir her vi er, da vi begge bor sånn passe avstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stod alt lånet på meg og da ble det 37000 tilbake:) Min kjære fikk naturligvis baksmell, men det var 14000. Vi pleier ikke å oppgi alt lån, dette er vår måte å spare penger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... ved å betale for mye skatt, vel? Verre er det jo faktisk ikke.. Man VET jo stort sett hvilke fradrag man har (renter, barn, kjøring etc), og så er det jo opp til en selv om en vil sikre seg eller ei, - og evt "spare" via skatteetaten, slik mange gjør..

 

Selv har jeg valgt "feil" tabelltrekk, samt at jeg også ber regnskapsføreren som utbetaler lønn i firmaet om å trekke meg ekstra iblant.

Har fått igjen skatt alle år jeg har vært arbeidstaker, og har visst med 500 kroners margin hvor mye jeg har fått igjen (det har stort sett vært 5-6-7000 kroner, men også opptil ca 40 000 det ene året.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at en ikke treger å oppgi huslånet. Lur måte å spare penger på. Kanskje jeg an gjøre noe grep nå,slik at jeg også får litt ekstra neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del "idioter" som tror at det å låne bort penger til staten ved å betale inn ekstra skatt, på en eller annen måte "får" penger ved skatteoppgjøret. Det er ikke slik.

Det er en måte å spare på for dem som ikke klarer det selv i form av en høyrentekonto e.l.

 

Det er faktisk lurt å få baksmell (dersom du har penger til å betale den med i mai). Gratis lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere jeg kjenner trekker 50 prosent skatt, både for å sikre seg at de ikke får restskatt, og bruker det som en slags sparing. Med meg går det somregel opp i opp. Fikk 18000 tilbake i fjor, men da jobbet jeg mye mindre enn forventet.

 

Ikke alle har råd til å trekke mer skatt enn nødvendig for at ting skal gå opp hver mnd, men forstår godt at de som kan gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tilbake 17000,-. Vet egentlig ikke hvorfor. Jeg betaler kr 500,- mer skatt pr md enn det som mitt skattekort tilsier, men samtidig så har jeg gått opp i lønn og fått utbetalt ferie.

 

Hos meg så får jeg litt skatt tilbake på likningen, men når jeg fører opp foreldrefradraget så får jeg mye skatt tilbake. De andre årene har ikke barnehagen meldt inn betaling, men i år meldte de alt inn på meg så jeg skulle først ha hatt 22000,-, men vi deler foreldrefradraget så summen falt til 17000,-.

 

Kan godt være det er en dum måte å spare penger på, men slipper da i det minste å skulle betale en masse penger rett før ferien, da forfaller i tillegg alle vår forsikringer. Ville ikke være penger tilabke til å komme på ferie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trekker skatt ut fra en beregning om null rentekostnader. Det betyr at vi betaler litt under 1000 kroner HVER ekstra i skatt i måneden (noe som ikke merkes. Da jeg gikk opp nesten 2000 netto i lønn et år, merket man ikke DET heller.....),- som med renter på for mye skatt innbetalt gir oss mellom 20 000 og 25 000 tilbake i skatt til sammen hvert år (noen år over 30 000). Avhengig av lånerenten det året som gikk...

 

I år var det meget spesielt, vi sa opp en fastrenteavtale og måtte betale DYRT for det, det vi ikke visste var at vi fikk 28% skatterefusjon på denne betalingen, så vi endte opp med godt over 60 000 tilbake i skatt i år:o) Vi sa opp en dårlig avtale, tok opp en del mer i lån (investerte i huset) og betaler mye mindre i avdrag og renter hver måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...