Gå til innhold

Kan noen svare meg? gjelder vold (Går dette i det heletatt under vold?)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om f.eks en fyr kutter opp en annen i ansiktet med glasskår, personen som blir kuttet opp ligger på gulvet, umulig å få vekt...En av ungene som bor der, prøver å vekke, ringer ambulanse og de kommer.. Tar ut glasskårene og ?? Hva mer?

 

Skal ikke politi/barnevern bli kontaktet?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dramatiske greier da. Jo jeg syns begge de instansene skal kontaktes da.. Syke greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vold ja, og det skal vel politianmeldes.

 

Er dette da snakk om noen i den daglige omgangs kretsen, og ikke noen som har trengt seg inn skal vel barnevernet innblandes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du om det går som vold å skjære noen i ansiktet????

Hva tror du selv er svaret på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er altså to voksne som er "gjerningsmann og offer"?

Barna bor i boligen der dette skjedde?

 

Jeg tolker det slik at personen som er umulig å vekke kanskje var i tyngre rus, og at det hele skjedde på et nachspiel etter hard festing.

Men personlig ville jeg ha spurt barnas mor om hva hun tenkte om det hele, før jeg varsla Barnevernet.

Eller jeg ville ha tenkt etter om barnas mor er en oppegående person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, ja. Jeg var usikker? Og det er vel lov?

 

Ikke her på dib/bim, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si ut fra beskrivelsen din. Vanligvis vil jo ambulansepersonell gjøre en vurdering, om de har valgt å ikke kontakte politi/barnevern kan det sikkert være grunner til det. Eller ikke. Du sier for lite om konteksten.

 

Det er definitivt vold. Anmeldelse i etterkant kan jo kanskje offeret selv besørge.

 

Om det er grunn til å bekymre seg for barnet og dermed kontakte barnevernet, er som nevnt kontekstavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart skulle man tro at det ville være feil å melde offerets barn til Barnevernet. Og at det ville være mer logisk å melde gjerningsmannens eventuelle barn til Barnevernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i fylla? Med en knust flaske? Alvorlige skader? Offeret komatøs pga angrepet eller stumpet av fordi han var for full? Hvor gamle er barna?

 

Er Hi på åstedet? Hva gjør barn på en fest?

 

Suspekte greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida.. var kona hans da?

Skal ikke store innlevelsen til for å skjønne at barna vil få varige traumer av dette, og kanskje andre episoder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du samme person som har skrevet om søsteren din som bor hos dine foreldre, det det er mye fyll, bråk og kjefting? I så fall: søsteren din lever i omsorgssvikt. Moren din kommer aldri til å ta grep, hun kommer alltid til å velge den voldelige faren deres fremfor din søster og deg. Desverre bruker barnevernet lang tid på å undersøke, særlig hvis foreldrene dine er gode til å ljuge og gode til å trekke fokus vekk fra bekymringsmeldingen og over på andre ting. Da kan lillesøstera di måtte bo hjemme etter å ha fortalt, med alt det innebærer. Uavhengig av om du er samme hi: høres ut som den som ble skåret opp var rusa, siden vedkommende ikke ble vekket. Ettersom det var et barn til stede, er offeret ikke uskyldig når det det gjelder å mislykkes i å beskytte barnet mot rus og vold. For vold er det. Å skjære noen i ansiktet er dessuten å betegne som grov vold. Dersom det var offentlige instanser på åstedet, som så at det var barn til stede, og som ikke varslet barnevernvakt, er dette tjenesteforsømmelse. Men det hjelper jo ikke barnet i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...