Gå til innhold

Noen som vet? Ang amming og alkohol.


Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Anbefalte innlegg

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Hei jenter!

 

Selv om jeg er en dreven "ammer", så har jeg liten erfaring med amming og alkohol. Men skal på gatefest i morgen, og hadde tenkt å drikke en flaske vin. Den har 8,5% alkohol, flaska er på 750 ml. Hvis jeg slutter å drikke rundt midnatt, sånn cirka når kan jeg amme igjen på lørdag?

Vet det kommer an på høyde, vekt, forbrenning osv, men bare sånn grovt gjettet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

ehhh... Må bare legge til at jeg gikk inn på feil forum, skulle vært på din baby. Men det er kanskje noen som vet allikevel? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 1 promille som går over i melka. Det er som å drikke et glass surmelk. Klart du kan amme igjen neste morgen.

 

I følge en slektning i legeforeningen kan man nærmest sitte og amme og drikke et glass vin samtidig. (litt satt på spissen - vel og merke ikke den første måneden halvannen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ammet på morgenen igjen ja! De sier vel at du kan amme igjen når du kan kjøre bil igjen tror jeg! Du kjenner jo på kroppen når det meste er ute av kroppen... Kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig totalavholds i svangerskapet men jeg mener det sies masse bambus om amming og alkohol. Hvis du drikker en flaske vin, så får du kanskje 1-1,5 i promille, gitt at du ikke drikker så fort. Da inneholder melken det samme, som er det samme som er i mange melkeprodukter.

 

Jeg har ammet og drukket øl (jada bare en), ammet om natta/kvelden på fest. Min første tok ikke flaske og jeg hadde ikke kommet til å amme lenge dersom jeg skulle følge disse strenge reglene. Endte med å amme i 18 måneder, med de positive effektene det skal ha. Må innrømme at jeg drakk, og kommer til å drikke alkohol også de første seks ukene etter fødsel. Ser ikke at det finnes bevis for at det kan være et problem så lenge 1) man drikker svært begrensede mengder, 2) ammingen er godt etablert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...