Gå til innhold

Mannen min gjør ikke husarbeid og nå vet jeg ikke om jeg orker mer..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har stort hus og barn sammen. Vi jobber begge 100 % utenfor hjemmet. Mannen min gjør ingenting av de daglige tingene (vaske klær, tømme oppv.maskin, rydde etter seg, tømme søppel etc. Han bare går fra ting, og jeg må si om at han skal gjøre noe, setter fram bøtte og klorin osv osv. Jeg blir så sliten av det!

 

I dag tente jeg på alle plugger da han kom til å si det var dumt at jeg gav ham oppgaver når jeg gikk ut på klubb (var på klubb på tirsdag) Jeg ba han da om å gjøre noe lite utenfor huset. Da jeg kom hjem seks timer etter så jeg at han hadde sovet. Det jeg hadde bedt ham fint om å gjøre var self ikke gjort. Og så kommer han I DAG og sier at det var dumt at han "alltid måtte ha oppgaver". Saken er den at han aldri har oppgaver. Jeg pleier ikke mase på ham. Han er en bortskjemt guttunge som liker bare å gjøre sine ting og det som er hggelig. Samtidig ser han på seg selv som den perfekte far og familiemann. Null innsikt i hva som følger med det å ha en familie. Skulle bare kjent han bedre før vi giftet oss:-(

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det aldri går an å få han til å forstå det, men du kan jo hvertfall prøve å sette deg ned med han og fortelle om alle tingene du gjør i løpet av en dag og be han gjøre det samme. I luksusfellen gjorde de det ganske bra, de skrev alle oppgaver man gjør i løpet av en dag/uke på ballonger og så skulle begge to ta ballonger med ting de gjorde i løpet av uka. Da var det veldig enkelt for han å se at han gjorde mye mindre enn henne.

 

Hvis han ikke forstår det og hjelper deg med å gjøre ting, så får du gjøre som han å se hvor lenge det holder... Om ikke du kutter ut helt å gjøre ting i huset, så slutt å vaske hans klær, slutt å lage mat til han, ikke rydd inn pålegg kun han spiser osv osv, så ser han raskt hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urgh..kjenner meg igjen i det du skriver. Akkurat slik er det her i huset også...mannen min kan støvsuge hvis han får beskjed om det..Ellers slipper han til og med t-skjortene sine på gulvet og forventer at de havner i skittenkleskurven, blir vasket og havner inn i skapet hans igjen. Slitsomt. Klager jeg pleier han å si at den dagen jeg tjener like godt som han, skal han gjøre mer i huset :-) Han sier det med et smil altså :-)

 

Er helt sikker på at moren hans har plukket opp etter han i hele oppveksten og at han aldri har måttet gjøre noe hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat som om jeg skulle skrevet innlegget selv! Her er det på nøyaktig samme måte og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg prøver å få barn med denne mannen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg sluttet å ta alle hans ting og eiendeler. Klær som ligger på gulvet og lignende blir samlet i en dynge på hans side av dobbeltsenga. Jeg vasker aldri klærne hans lengre, skifter aldri på sengen og jeg tar aldri tallerkenen hans etter middag. Dessuten må du bare gå foran som et godt eksempel. Dessverre MÅ bare noen menn få trykket støvsugeren i trynet før de forstår alvoret.

 

Jeg kjøpte også rengjøringshjelp de gangene han ikke ville være med på å vaske huset. Og så ble han selvfølgelig sur fordi det ble dyrt, men det ga jeg faen i.

 

I tillegg må du drive litt atferdspsykologi..eller hva det heter! Vær blid og glad og skryt når det er ryddig og ordentlig, og vær irritert og sur når det er rotete.

 

Lykke til! Jeg bor sammen med samme type her, men han har bedret seg etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tolerert noe sånt. Ikke sjangs. Og det å oppdra ham som en unge ved å skryte av det positive og overse det negative er absolutt ikke en kones jobb overfor sin mann. Det er en mor/far sin jobb overfor sitt barn. Ille å måtte opptre som en mor for sin mann. Frister ikke med sengekos etter en periode med oppdragelse av mannen sin vil jeg tro. Han har flyttet fra en mor til en annen, den største forskjellen er at du er en "mor" han har sex med. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som jeg; gi ham valg!!

 

"vil du sette inn i oppvaskmaskina eller sette på en klesvask?"

 

"vil du lage middag eller hjelpe barna med leksene?"

 

Slik høres det ikke ut som mas, siden begge skal ta i et tak, og slik forstår han at sofaen ikke er noe alternativ.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv oppgavliste?

Fordel gjøremålene som skal fullføres i løpet av uken, og ha en sjekkliste hvor man krysset av etterhvert som man har gjort det?

 

Ukeplan over oppgaver? Mandag: vaske klær, tirsdag skifte semgetøy..... Og kanskje bli enige om at dere har en fast avtale om å vaske hele huset i felleskap hver torsdag feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp hver 2. Uke. Hun gjør allt det super grundige og så holder vi det overflate rent utenom. Funker veldig bra for oss.

Men vi sliter med klesvasken. Det hoper seg opp fordi vi ikke er vandt med å ha vaskekjeller. Før så bodde vi i leilighet og måtte ta alt fortløpende. Nå har det en lei tendens til å hope seg opp. Det skaper irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...