Gå til innhold

Samsover dere med babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 6 dager, og synes hun roer seg best når hun sover sammen med oss i dobbelsenga. Hun har egen dyne, og vi røyker ikke. Leser så mye forskjellig om samsoving, hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste valget jeg har tatt! Samsov i 6 mnd, litt kluss med soving i egen seng på kvelden, men det gikk fort over. Hadde seks deilige mnd med jenta ved siden av meg. Helt fantastisk å kunne ligge inntil om natten og kjenne pusten hennes og susse på henne når jeg ville :D Også sov vi begge mye bedre sammen. Og amming om natten gikk mye fortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk aldri til å samsove og det ergrer meg fortsatt for det virker så utrolig koselig og fint. Så om dere ønsker det og får det til så kjør på:-)

 

(ps ikke lurt å samsove etter å ha drukket alkohol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsoving er veldg greit i perioder. En nyfødt baby vil jo selvsagt roe seg veldig når dere samsover, de elsker jo nærhet.

 

 

Her så samsov vi ikke de første mnd, for jeg syns senga mi var så altfor myk for han, men han sov i seng inntil min seng. Da fikk jeg hvertfall sove uten å være livredd.. :P Etterhvert samsov vi om morgnen. Og senere samsov vi hele natten i en lang periode. Det funket for oss, og du må jo selv finne ut hva som funker for deg. Men samsoving er hvertfall ikke dumt. (Så lenge du ikke røyker\drikker og ungen har egen dyne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samsovet med alle tre, og vi har kost oss masse :)

 

De har gått over i egne senger gradvis. Først med sprinkelseng inntil senga vår, og etterhvert litt lenger unna i rommet. De har flyttet på egne rom når de har vært klare til de. Rundt 2-3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gjordt det i 11 mnd nå. Må amme han i søvn hver kveld. Ikke alltid like Koslig lengere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samsovet med mine barn så lenge/ofte som de har ønsket.

 

Legen min sa at han mente det var helt ok, så lenge vi ikke røykte og var obs på varme og ikke dyne over babyens ansikt osv. Men biologisk sett var det slik naturen ville vi skulle gjøre det og sa at det var slik som var det riktige for både mor og barns beste og velvære :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg samsov med babyen frem til ca 3-4 mnd :)

Da våknet hun av hver lyd eller når jeg beveget meg så da var det over i egen seng og deretter eget rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har adri samsovet me min kar. han sover i sin seng hver kveld . er aldri noe problem å få lagt han eller noe mas om å sove ilage oss.

 

syns det rett og slett er deilig å ha senger før bare meg å BF. For vi duller nu me han hele dagen. å på natta e d fint at vi kan ligge å kose med hverandre. å slepp skrik å våken netter når æ eventuelt sku ha vent han å sove alene

han er nå 4 måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det med begge, helt suverent. Godt å ha så god oversikt over lyder og bevegelser.

 

Når minste var baby brukte vi seng-I-seng. Det var også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun lå ved siden av meg på en egen liten øy med egen dyne de første to ukene pga at jeg var halvt invalid og amming. Deretter flyttet hun over i voggen. Det gikk kjempefint. Hun sov faktisk hele natten fra hun var 6 uker. Jeg ville ikke valgt samsoving frivillig seilv om det selvfølgelig er kos i starten. Det blir bare pes å venne dem av med det etter noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veninna mi samsov med guttene sine til de kom i puberteten. Det samme endte en vennine av min mor med å gjøre. Det er ikke bestandig så enkelt å få dem over i egen seng, men for de fleste går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg samsover med mine barn.

Lille baby på 4 mnd kommer opp i sengen vår når han er sulten og blir der resten av natten.

Vi bruker dobbeldyne og går helt fint. Men det beste er å bruke egen dyne.

Og jenten vår på 3 år sover også med oss, trangt i vår seng. Iallefall når katten kommer rekende....

Men jenten vår kommer stort sett inn på natten.

 

Vi syntes det er veldig koselig, nå er barna små og det kommer en dag de ikke vil syntes det er stas lenger...

 

men storesøster samsov jeg med de første mnd og når hun var 5 mnd flyttet vi sengen hennes inn på hennes rom. HUn våknet på natten og da gikk jeg inn og ammet henne i godstolen. Og om morgningen ville hun aldeles ikke komme opp i vår seng... HYL skrek om hun kom inn.... Men det snudde plutselig for 1,5 år siden, da gikk det fint. Og etter det har vi fått sove litt lengre om morgningen.

Om hun våkner før oss (i helgene eller de dagene jeg leverer i bhg) ligger hun å venter på at vi våkner. Ligger å koser med bamsen sin og synger og prater litt...

Syntes det er deilig!

For å måtte stå opp kl 05.30 på morngingen var ikke så gøy... krysser fingrene for at lillegutt er en sovegutt som fortsetter slik han er nå. Våkner alt mellom 06.30-08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har jeg samsovet med. Aldri angret.

Men, lærte av feilene jeg gjorde med nr 1 - som nr2 ikke har kommet opp i..

 

Når han var 4mnd (nr 2 altså..) ble han konsekvent lagt i egen seng frem til jeg skulle legge meg - da tok jeg han med i senga mi, når han var 5mnd klarte verken jeg eller han å sove i samme seng mer. Så fra da av har han sovet i egen seng. :)

Nr 1 sov i min seng frem til han var 2år.

Men, må legge til at jeg var alenemor.. Og da var det godt å holde rundt/våkne opp til krabaten sin om morgenen.¨

Så, når jeg flyttet inn med samboeren ble det såklart problemer, pga min dumhet.. Men, det ordnet seg etterhvert - med litt avvenning :)

(Og så klart: Begge får krype opp i senga når de vil, så lenge kl er passert 06 - det er bare koselig!! :))

 

Men: Føl deg frem, gjør det som er best for deg og din baby, Mine erfaringer trenger ikke å være lik for deg og ditt barn.

 

 

Kos deg med babyen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsov med gutten vår på sykehuset, men jeg ligger så urolig om natta, så det endte med at jeg lå konstant våken, redd for å rulle over han eller slå til han i søvne, når vi kom hjem, la vi han i sin egen seng like ved senga vår på kvelden, og siden har han sovet der, kommer over til oss på morgenen for "familie kos" :) Funker kjempe godt for oss, alle er uthvilt dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tar han bare oppi senga på morgenen for litt kos. Da hender det at vi sovner igjen, men han sover i egen seng på natta. Gjort det fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...