Gå til innhold

Hvordan tenker en 40 år gammel mann? Jeg er forelsket... Setter STOR pris på andres synspunkt her, hva tenker DERE? (eventuelt mannen din?) :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som en 27 år gammel "jente" er det typisk å begynne å analysere alt han gjør for å finne ut om han liker meg...

 

For å si det kort, og ugjenkjennelig:

Vi fant virkelig tonen på en fest, utvekslet telefonnumre, og bestemte oss for å treffe hverandre igjen.

Vi har ikke hatt sex.

Vi jobber samme plass, forskjellige yrker og forskjellige avdelinger, men hender jeg treffer på han..

 

De gangene jeg har sett han etter denne festen, har han smilt mye til meg, småflørtet osv.. Jeg har prøvd å se etter tegn om han er interessert før jeg sendte sms. han virker av og til nervøs hvis han ikke vet hva han skal si.

 

Jeg sendte en kort melding til han. fikk en lang tilbake. virket positivt.. klarte ikke la vøre å skrive enda en tilbake... han har ikke svart.. så nå er jeg kjempesint på meg selv fordi jeg sendte en mld for mye.

 

 

MEN når jeg tenker meg om:

For han er kanskje ikke dette så nøye? Menn tenker ikke like mye som oss jenter? For hans del var det kanskje naturlig å ikke svare fordi jeg ikke spurte om noe?

 

Nå kvier jeg meg skikkelig for å ta kontakt igjen og tenker at det MÅ bli han som tar initiativ neste gang...

 

Av en eller annen grunn tror jeg ikke at han kommer til å gjøre det.. Men jeg er så lei meg og tenker på han hele tiden. Drømmer om han hver natt.... Kan ikke huske å ha hatt det sånn før..

 

Jeg har ferie nå i 5 uker og er ikke glad for det en gang for det eneste jeg tenker på er at det er lenge til jeg ser han igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen sier det er forskjellig fra mann til mann hva de tenker og gjør, men at de fleste menn ikke tenker så mye drama som oss kvinner.

Han hadde allerede sendt deg en lang melding så vær fornøyd med det.

 

Hvorfor tar du ikke kontakt nå før ferien og spør han om dere kan ta en tur på kafe?

Da finner du ut hva han skal gjøre i ferien. Kanskje det blir mulighet til å treffe han også i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alder er bare et tall =) For om dere etterhvert blir sammen, gifter dere, samboere eller annet, så er jo det viktigste at dere og barna har det bra =)

 

Ei venninne av meg på 23 er sammen med en på 36. Han er kjempe hyggelig og de har det utrolig fint sammen =) Mange som dømmer de virker det som, men sånn egentlig så har det ingenting å si :)

 

Når det kommer til den mld så skjønner jeg deg veeeeeeldig godt! Men samtidig så er han jo mann, kanskje han driver med noe å har glemt å svare eller rett og slett ikke har sett mld =) Om du ikke har fått svar innen et par dager, kan du jo sende han en mld å høre om han ville møtes for en kaffe da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest vi kvinner som overanalyserer for mye. Hvis du ikke spurte om noe, som du sier, så har han vel heller ikke noe å svare på? ;)

 

Er jo litt vanskelig for oss å uttale oss om hvorfor han ikke svarer når vi ikke vet hva dere skrev.. hehe

 

Ballen er i hans hjørne. Du har tatt kontakt, nå er det opp til ham om han vil ha videre kontakt. Hvor lenge er det siden du skrev disse meldingene da?

 

Men lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpte også på å treffe han en dag i ferien. Men at jeg ringer neste gang? Så slipper jeg den følelsen hver gang jeg venter på melding tilbake.

Men hvis han ikke svarer, kan jeg ringe om en ukes tid? Eller blir det "for mye" da?

 

Takk for at du hørte med mannen din ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte han først et par timer etter hans melding. Så kan godt tenkes han holdt på med noe, og syns det var unødvendig å svare på.

 

Vi hadde så mye til felles, og han ga ikke intrykk for at alderen hadde noe å si..

 

Takk for at dere kommer med råd, blir litt lettere av å få innspill fra andre;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk oss å overanalysere.....

 

Jeg har mest lyst til å skrive meldingene over her, men er så redd for at han kan se det, i tilfelle han er her. Vet jo aldri. Han har barn... :)Kanskje jeg har avslørt meg allerede da.. hm.. Håper ikke det;)

 

Mener du med at "ballen er i hans hjørne" at jeg ikke skal ta mer kontakt? Bare vente på at han eventuelt tar kontakt med meg? Vet det er det jeg bør gjøre. Men har allerede sett at han blir fort nervøs, og tenker at det kanskje er lettere for meg. Men vil jo ikke virke helt desperat! (selv om jeg er det...) hehe

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når skrev du meldingene da? Om det var i dag eller i går så kan du jo ihvertfall avvente i noen dager da ;) Var det jeg mente med at ballen er i hans hjørne, du har tatt første skrittet, så la han ihvertfall få noen dager på å svare. Tror fort man kan skremme bort menn om man virker overivrig, da må han isåfall være av den typen som er intens selv ;)

Du kan jo vente til over helgen, og heller da spørre om han har lyst til å møtes? Hvis han er sjenert, så trenger han kanskje et spark i ræva.. hehe..

 

Lyyykke til!! :)

 

ps; hvis han er her inne så skjønner han jo at du er interessert, og bør ta det som et kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for bra svar:)

 

Ja venter nok til i hvert fall neste helg.. Han er ikke sjenert. Men enten er han redd for å starte noe med en fra jobb, i tilfelle det ikke funker og det kan bli ubehagelig, eller så er han usikker på hva jeg egentlig vil... Jeg har ikke sagt jeg liker han på DEN måten... Så han kan jo ikke vite.. Og menn tar vel ikke hint... Siden de ikke tenker som oss kvinner... Det er i hvert fall det jeg HÅPER er grunnen...

 

thanks uansett:) HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skrev du til han i den siste meldingen da? Var det noe han burde ha svart på. Er menn keene svarer de som regel på meldinger selv om det ikke er "nødvendig". Synes det er han som skal starte neste sms eller ringe deg. Lek kostbar, det pleier alltid å hjelpe, menn hater masete kvinner, da mister de interessen. Jakten er morsom-så la han jakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull, 08:44. Klisjesetning om å "spille kostbar". Hva er alternativet da? At man er billig? :) Ser ut som man befinner seg midt i en fjortisgjeng som ikke har peiling på noen ting. Menn ER forskjellige, ikke alle liker å "jakte" (lever vi virkelig i 2011????).

 

Til HI: Du kan godt sende sms om et par dager og foreslå å treffes. Foreslå noe KONKRET - gjerne med tid og sted. Mange av menn er ikke så gode til å foreslå tid og sted for møte - gi ham noe han kan svare ja eller nei på. Hvis han da ikke svarer i løpet av par-tre dager, så tror jeg ikke jeg hadde giddet mer - da anser han det ikke så viktig å holde kontakten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motsetningen til kostbar er å være masete, ingenting med sex å gjøre. Kjenner ingen og heller ikke datet noen som tenner på masete damer. Jo, menn liker jakten, spenningen og det å ikke få alt på ett sølvfat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle menn er forskjellige. Skrev et innlegg om de to damene som masa hull i hodet på facebook til kjærestene og var i overkant av kontrollerende og sjalu til alle av motsatt kjønn som kontaktet kjæresten.

Og hva er masete? Det at hun sender en melding i løpet av uka er MASETE? Javel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to siste forhold har likt at jeg har tatt initiativet. Han siste er jeg gift med.

 

Mange menn liker damer som tar kontroll og at de slipper å hele tiden være den som må ta styringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med flere synspunkt her.

 

Jeg forstår de som sier menn liker spillet/jakten, ikke mas osv.. MEN det gjelder vel helst yngre menn?

Jeg lurer på om en 40åring tenker annerledes? Jeg tror det. Men vet ikke hvordan de tenker. Derfor jeg vil høre andres meninger.

 

Tror ikke en 40 år gammel mann, som er klar for et forpliktende forhold, tenker at dama er uaktuell og "masete" fordi hun sender en sms for mye.

 

Men det er dette jeg egentlig ikke vet noe om.

 

Jeg skrev ikke så mye i den siste meldingen. Bare svarte på det han skrev og et eller annet om at jeg håper vi blir enda mer kjent etter hvert.

 

Er de fleste her enige i at jeg kan ta kontakt igjen? Selv om jeg ikke hører fra han? Tenker å ta en telefon om noen dager. Da snakkes vi der og da, og jeg slipper misforståelser og det å vente på meldinger..

 

Det skal også sies at han har fort for å bli nervøs, kanskje litt sjenert i visse situasjoner. Mens jeg er omvendt. Høy selvtillitt, sier det jeg mener der og da.. Han sa at han likte det. At jeg var sånn..

 

HI

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tittel: "Hvordan tenker en 40 år gammel mann".

 

Er det litt sånn "seen one, seen them all?" Alle førtiåringer er like?

 

I så fall må HI roe seg ned - det eneste de har til felles er at de tenker med pikken. Så sannsynligvis ser han bare på puppene hennes og smiler av den grunn når han går forbi, og tenker med seg sjøl "Kunne jeg hatt kjangs på en 26 år gammel jente, tro?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn liker jakten andre setter pris på at kvinnen tar initiativ, alle er ulike. Skal litt til å bli for masete om man har sosiale antenner.. Men det kan kanskje være lurt å bare spørre rett ut om han vil ta en kaffe eller noe? Ikke alle skjønner hint og noen trenger at man er direkte uten så mye spill..

 

Er han interresert og tilgjenngelig har du ingenting å tape.. hopp ut i det så slipper du å overanalysere hver mld/blikk/samtale osv, vi kvinner er ganske flinke til det;-))

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente jo ikke spørsmålet så bokstavelig. Det forsto alle andre som har svart i hvert fall. Det jeg vet er typisk for 20-30 årene er at menn gjerne liker å "jakte"/gjøre det spennende, mister fort interessen om jenta viser interesse for tidlig.

 

Det jeg lurer på er om menn fremdeles tenker sånn når de "blir voksne"? Han har en 12 år gammel datter som bor hjemme hos han, og hadde han "tenkt med pikken" hadde det blitt noe den kvelden for jeg hadde (for å være helt ærlig) IKKE sagt nei. ble kun litt klining... Han sa vi måtte ta det en annen gang fordi han måtte stå opp tidlig. Følte meg likevel ikke avvist. Han har jo faktisk et liv. Og det har jo jeg og.

 

Og ja jeg er sikker på at han ikke er gift.....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 19.44, du bekrefter at det jeg tenker å gjøre er riktig.

Jeg venter en ukes tid. Ringer og sier det som det er, at jeg liker han og har lyst til å treffe han. Tenkte også å si at hvis han ikke er interessert, kan han si det med en gang så skal jeg ikke mase noe mer på han.. Høres det greit ut? :-/ nervøs nå jeg hehe... Pleier jeg IKKE bli ;)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at prinsesser som koketterer og gjør seg til er de ferdige med, og at de vil heller se deg an mht dine menneskelige egenskaper (der er jo fedre!) enn å vurdere hvilke taktiske trekk du spiller ut og hvor på interesseskalaen du står etter dette eller hint utspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han er interessert.. Da hadde han vel tatt kontakt.. Kan ikke forvente noe etter en fest.. Begge var vel fulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min (på 40) sier: Kan hun ikke bare skrive en sms og spør om han vil bli med ut på middag etc.? Vil han ikke, så vet hun det. Vil han, så er han interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har "gitt" mye allerede- både gitt signaler at du vil bli med han hjem og i etterkant sendt en melding der det står at du håper å bli bedre kjent. Dermed er han informert, og det burde ikke være nødvendig å sende enda en melding og be om å treffes. Mannen er 40 år og har nok vett til å gi lyd om han er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...