Gå til innhold

noe jeg ikke skjønner helt på helsekortet (Spurte Jordmødrene også)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kun målt symfysemål to ganger. Første gangen da jeg var 24 uker og symfysemålet var 19 cm og andre gangen var jeg 27 uker og da var symfysemålet 25cm. Er ikke det veldig mye å vokse på så kort tid? Hva betyr det? Er det livmoren som vokser eller babyen som plutselig vokser masse? Kan nevne at jeg har lagt på meg ca 8-9kg så langt (27uker). Når jeg var hos jm sist sa hun at symfysemålet var fint så lenge det holdt kurven sin. Nå når jeg var hos legen var det jo et stort hopp, så da følger jeg jo ikke kurven min. Er det noe jeg bør passe på framover, eller er alt normalt?.

Og hva betyr at jeg i uke 19,5 hadde BPD 40 (0) og nå i uke 27 var BPD 70 (-3) ???? Hva er BPD og disse tallene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det jm som målte i uke 24 og legen når du var i uke 27?

For da er det helt vanlig at det kan bli sånn forskjell, for de måler ulikt..

I tillegg så kommer det ann på åssen babyen ligger og hvor mye fostervann det er..

 

Det med talla husker jeg dessverre ikke ;;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt normalt ut. De ser vel på skjemaet hvor du ligger i forhold til midtstripen og om du er innenfor det normale?

Noe du er når du var 24 cm i uke 27.

 

Jeg var langt over det normale i begge mine svangerskap, men det trenger heller ikke å bety så mye. Fikk fine unger på ca. 3300 gr selv om den ene legen estimerte første ungen til å bli 4500 gr.

Dette kommer an på så mye. Som høyde på mor, leie på ungen, mengde fostervann osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jm i uke 24 og lege i uke 27. Vet jo ikke leie til ungen første gangen, men hos legen nå lå hun i seteleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...