Gå til innhold

Hva må man IKKE glemme å ta med når man skal føde..?


Sasiemta  ♀ ♀ ♂

Anbefalte innlegg

Har lang reise, så det er liksom ikke bare å be sambo om å kjøre hjem å hente noe...... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kamera (-: Og babyklær. Fikk et bra tips om å ta med vannflaske med sånn tut som man kan bruke til å skylle underlivet med når man må tisse etter fødsel. Dette skal iallefall jeg bruke! Husker sist, det var så sinnsykt vondt å tisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ha nok plass på minnekortet til kameraet! Og ta med lader til både kamera og mobil. Typisk at en går tom for batteri på kameraet nesten med en gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsekort og svarene dine på blodprøvene!

 

Kommer du inn uten svarene på blodprøvene kommer de f.eks. til å behandle deg som om du har HIV eller andre smittsomme sykdommer for sikkerhetsskyld! Kommer du inn på dagen kan de sjekke det opp, men på en del sykehus får de ikke kontrollert om natten.

 

Ellers er jo alt i bagen greit å ha med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen!!!!! og helsepapirene!!!!!!

og kamera + tlf + lader til begge deler =)

 

I tillegg er det et MUST å ha med vannflaske (jeg drakk mye vann under fødselen og etter) + paracet og ibux til etter rier.

Også veldig greit med ekstra skift, ammebh (stor str) og masse ammeinnlegg, gode truser som ikke strammer noe sted og slippers/sandaler e.l =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke smertestillende til etterriene. Litt smerte tåler man. Og om ikke, så finnes det medisiner på sykehuset. :P

 

Men bind anbefaler jeg. De bindene på sykehuset er jo grusomme. ;o) Og en gooood joggebukse. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere!

 

De har både vann, paracet og blodprøvesvar på sykehuset.. det er jo tross alt et sykehus! og det er også der blodprøvene blei analysert etter de blei tatt, så de har de nok inne på datan sin;) og smertestillende?! Seriøst? har aldri hørt om et sykehus som ikke har smertestillende... og jeg jobber på sykehus selv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis det samme sykehuset som analyserer prøvene som der man skal føde og dermed har de ikke tilgang til prøvesvar på 1-2-3 heller, men noe stort problem er det jo sjelden :)

 

Men vann og paracet bruker å være greit ja, har det på sykehuset hvor jeg jobber og ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født to ganger, og begge gangene har jeg (og min mann) vært takknemlig for at vi har tatt med noe å spise. Det kan bli mye venting før og etter. Jeg var svært sulten etter fødslene, og fordi det var rush på fødeavd. fikk vi ikke mat før etter flere timer. Sikkert mer et unntak enn en regel, men jeg har aldri vært så sulten i hele mitt liv som etter fødslene - spiste ikke på nesten et døgn pga heftig kvalme underveis i fødslene+ at man forbrenner noe helt vanvittig under fødselen. :)

 

Ellers er jeg enig med de over- Paracet og vann er helt garantert tilgjengelig på sykehusene, men gode, myke truser med plass til gigabind må du ta med selv. :) I tillegg anbefaler jeg å ta med sånne gammeldagse, supermyke og klumpete Saba-bind. Ikke så stilig, men myyye mykere enn Always Ultra o.l. Man får ofte bind på sykehuset, men ikke alltid at de har det store utvalget.

 

Babyklær som er lett å ta av og på er også bra, samt noe for babyen å reise hjem i. Og vaskekluter til babyen (man får gjerne sånne papirkluter som vætes i vann på sykehuset, men de er litt harde, spør du meg). Pluss bilsetet (hørt om flere som har glemt det i farten... :)

 

Ellers er det viktig å huske på at butikkene holder åpent også etter fødselen. Er det noe man har glemt, får man tak i det meste på butikken. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe mat til å spise på veien. Det kan bli noen lange timer og du kommer til å trenge en del energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Et must for meg var pastiller, kjeks og disse små boksene med Solrik. Var godt når man trengte påfyll av energi.

 

En annen ting jeg ikke ville klart meg uten var tøflene mine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips her ja! :o)

Dette blir min 3. fødsel, men man glemmer fort hva man trenger og ikke trenger... :o) 4 uker igjen til termin nå...!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...