Gå til innhold

Fall i uke 23..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger bare å få ut litt bekymringer & erfaringer.. Dette var ikke gøy! Regner med det er fler enn meg som har gjort et sånt ufrivillig stunt..

 

"Skulle bare" noe litt fort, og feilberegna med ei såpeglatt trapp og dermed var beina plutselig i hodehøyde og ryggen laveste punkt. Klarte på en eller annen merkelig måte å vri meg litt på sida så jeg fikk tatt meg for med den ene hånda. Tok meg instinktivt på magen når jeg lå å plaska i vanndammen nedenfor trappa. Kom folk rennende til for å hjelpe meg opp. Synes fortsatt synd på de som så det hele. De fikk nok litt puls de også;)

 

Ble selvfølgelig kjempebekymra for prinsessa i magen! Hadde ingen blødninger eller intense smerter, men tenkte at det var min skyld hvis noe skulle skje.. Ble en lang kveld med mye tårer..

 

Snakka med legevakta rett etter fallet, og de mente det hørtes ut til å ha gått bra. De anbefalte meg å ta det med ro og ikke dra på jobb. Kritisk som jeg er ringte jeg også jordmor på sykehuset for å høre hennes mening også.. (Kaller dette en form for yrkesskade.. Når man jobber innen helsevesenet selv, blir man litt VEL skeptisk har jeg funnet ut;) Jordmor anbefalte forsåvidt det samme, og ga meg et tidsvindu på ca 24 t der evt komplikasjoner ville vise seg, men at det hørtes fredelig ut slik jeg beskrev det. Hadde da litt "stølhet" i bekken/mage, men ingen direkte smerter..

Det de var redde for var morkakeløsning, eller skader på morkaka, men da ville jeg fått kraftige smerter og blødninger, og måtte ringe tilbake hvis det skulle bli verre. Jeg klarte ikke å slappe ordentlig av med kun råd over telefonen. Lå og kjente etter hele natta. Det føltes som jeg holdt på å miste babyen min, og det var min egen skyld.

 

Lille jenta i magen var veldig aktiv når jeg la meg, men likevel ringte jeg tilbake på sykehuset morgenen etter for å høre om det var noe mer som burde sjekkes eller noe jeg skulle passe på. Der fikk jeg inntrykk av at jeg burde vært tatt inn kvelden før, og jeg skulle bare komme med en gang for UL og samtale med gynekolog. De tok ingen sjanser med gravide, sa de.

 

Heldigvis ser alt bare bra ut med jenta i magen, ingen blødninger eller noe andre avvik:D HURRA! Endte heldigvis bare med en pinlig hendelse for den blivende mamman:) Den lille jenta ligger visstnok veldig godt beskyttet der inne <3

 

Pass dere for glatte trapper, jenter;)

 

Ha en fin sommer!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner godt at du ble bekymret, og jeg synes også det var rart det ikke ble en tur på kontroll første gangen du ringte. håper alt står bra til nå :) klem

 

PS: pinlig skal du jo ikke synes at det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...