Gå til innhold

Hvordan føles det å være gravid for dere andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tideligere vært plaget av kvalme, trøtthet, svimmelhet, og treg mage. Men nå føler jeg meg i tipp topp form. Jeg føler meg rett og slett ikke gravid på en måte. Jeg vet jo at jeg er det, er i uke 11. Jeg føler ikke på kroppen at noe er annerledes lenger, jeg er litt kraftig, så kan heller ikke se noe på magen. Er det noen andre som føler det sånn? Er det normalt? Skal man føle noe spesielt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel alle de symptomene du beskriver. Trøtt, sliten, kvalm, svimmel, treg mage.. pluss hodepine og ømme bryster. Jeg er ganske så overvektig selv, men kjenner nå at det faktisk føles litt rart å ligge på magen. Har du vært på noen kontroll?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også i uke 11 og symtomene blir bare mindre å mindre, må ærlig innrømme at jeg blir litt bekymra. Men tenker jo også at kroppen begynner å bli vant til å være gravid, å at symtomene roer seg. Så det er normalt tenker jeg, prøver å ha mest mulig gode tanker :)

Skal på kontroll om ei uke og UL om 14dager, så jeg gleder meg til å se :)

Får man høre hjertelyd til lege eller må man til jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sjekker også fosterlyd hos legen. Jeg går ikke til jordmor, kun til lege. Jeg syns at jordmor ofte pjatter litt mer enn legen. Og i tillegg fikk jeg høre at det var min egen feil at jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap fordi jeg hadde skiftet partner - ergo man skulle ikke få barn m mer enn en mann. Stas!

Lykke lykke til!

De første symptomene roer seg jo ned etter hvert, det er vel som du sier at kroppen blir mer vant til å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er noen andre som føler seg litt som meg. Det er sant det at det føles rart å ligge på magen. Det er nok som dere sier at kroppen blir litt mer vant til å bli gravid.Dette er min første, og ingen vet noe enda. Så det er godt å få litt tilbakemeldinger her inne:)Jeg har vært på en kontroll i uke 8, så skal jeg på Tidlig ultralyd om ca 1.5 uke, samt ny time hos jordmor i uke 13.

 

Noen av dere som skal på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte det samme som deg i begynnelsen. Men det går over, og så fort du ser den lille kulen på magen, og kjenner bevegelse, er det en fryyyd å være gravid :) Plagene vil for de fleste avta i uke 12-14 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...