Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Mannen min har en kompis som ikke lenger lever sammen med moren til datteren dems. Han har henne enten 50 % eller om det er fra onsdag til søndag (jeg husker ikke). Når han skal ha henne i sommerferien så vil han reise til syden med henne. moren sier nei, hun vil ikke at de skal reise. Hun nekter å gi han datterens pass. Har hun rett til dette? Hva kan han eventuelt gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Hun kan nekte, men dersom hun ikke har gode grunner for å nekte, kan politiet likevel utstede pass.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Hun kan nekte det hvis hun har foreldreansvaret alene. Hun kan ikke nekte det dersom de har delt foreldreansvar og det ikke foreligger noen grunn til å mistenke bortføring.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7663649 Mr. Perfect
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Jeg forstår det slik at om barnet allerede har pass, kan ikke moren nekte, Eller, hun kan nekte å gi ham passet som hun passer på, men da er det bare for far å få utstedt et nødpass.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Takk for svar allesammen! Ja jenta har jo pass, så da kan de jo bare få seg et nødpass! Det var lurt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå