Gå til innhold

Har alle vært hos legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg er gravid med nr. 2. Har ikke vært hos legen for føler det er så tidlig ennå. Sluttet på minipillene for ca 1 mnd si, så jeg kan ikke være så langt på vei. Men tok en graviditetstest som måler hvor langt på vei en er, og den viste 3+ (uker) siden unnfangelsen og 5+ på legens datering av graviditeten. forstod ikke så mye av det, er jeg 3+ eller 5 + uker på vei?

 

Når gikk dere til legen? Har heller ikke hatt mensen på to år, så kan ikke regne meg frem til ca termin ved hjelp av den, men har jo nettopp sluttet på pillene så kan ikke være så langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal i morgen, men er da 7+4..når den viser 3+ så er det over 3 uker siden unnfangelsen..så kan nok være du er lengre på vei enn hva du tror..kanskje du bør høre med legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke vært hos legen og vurdere å skippe hele den instansen. Men skal innom jordmor tjenesten for UL i slutten av juli :D gleder meg som en liten unge :D Litt lenge til men dagene går så fort. Jeg har egen gynekolog så ser egentlig på legen som en unødvendig instans. Jeg har også doppler fra angelsound her hjemme så når den tid kommer kan jeg følge med selv.Vet selv hvordan man måler str fra skambeinet til toppen av livora så gjør alt det der selv. Var legen som lærte meg opp si måling siden jeg gikk opp mye sist og var forferdelig stor. Du er nok 5 uker på vei siden man alltid legger på 2 uker i forhold til de testene. Men kom deg på en tidlig ul du :)

 

Og apropos blodprøver og slikt man ellers tar hos legen har jeg faktisk fullstendig kontroll over det også. Må kun innom legen å snakke om evt keisersnitt men tror gynekologen min kan gjøre det også. Altså henvise til det :)

 

Hvorfor gjøre svangerskapet så komplisert. Ikke er jeg særlig bekymret heller, jeg har en utrolig god følelse på dette. Gleder med til UL, skal ha den når jeg er 10 uker på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digitale graviditetstesten regner fra unnfangelse, mens legen regner fra første dag i siste mens, så legen har rett.

 

Jeg skal til legen når jeg er 9+2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke til legen før om to uker og nå er jeg 8+1.

 

De sier jo at man ikke trenger å komme før i uke 8-12, hvis ikke du vil bestille tidlig UL å sånn for å se at alt står bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært, fordi han må henvise meg til duotest osv på sykehuset. Fyller 40 noen uker før denne kommer. 5+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var hos legen da vi regnet oss frem til at jeg bare var 3 + 3 så han ga meg helsekortet, sa jeg kunne fylle ut min del hjemme og ta kontakt for ny time i uke 7-8 . tar det derfra, noe hos lege, noe hos jordmor, muligens en tidlig ul på privat'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

har sittet å lest litt her inne på bim nå og blir helt stressa når folk begynner å snakke om falske positive tester ? , jeg har fått en negativ test ca dagen før ikm og to positive tester nå 7-8 dager etter ikm og de var tydelig positive! kan jeg stole på dette ? eller har dere vært hos legen å fått det bekreftet med en blodbrøve ? tenkte å vente til rundt uke 10-12 før jeg gikk til legen men nå ble jeg veldig usikker

 

Hva gjør dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke til legen før i slutten av august og da er jeg vel 14 uker på vei. Mulig jeg får time hos jordmor før, men usikkert det også, da det er sykemeldinger og ferieavvikling på gang... Jeg var tidligere hos legen forrige gang, men er litt mer avslappa denne gangen, så jeg stresser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovebelly; regn med yes du, at du er gravid:) to positive etter ikm, og da har altså mensen uteblitt. ikke alt på nett bør man google for mye;)

Gratulerer med spiren! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært, men innså at jeg sikkert burde begynne å bestille en time siden det blir ferietider og greier nå. Skal til jordmor i midten av august, så må få ordnet med blodprøver og helsekortet før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen, er da 6+4. Skal høre om jeg får tidlig ul, får ikke til å slappe av etter at jeg hadde en MA i fjor. Livredd for at det skal være blod hver gang jeg går på do. Og sånn vil jeg ikke ha det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg på og! Tok test på mandag og den viste 3+

Dette er første graviditet. Hadde siste mens i mai men har også pcos så den har aldri vært regelmessig, selv med p-pillen. Jeg klarer ikke helt å håpe eller tenke at jeg er gravid før jeg har vært til lege. Snakket med helsesøster idag og hun sa jeg skal få brev om innkallese til gruppetime så få individuell time etter det...Nå er det fellesferie og jeg er redd dette blir langt uti i august. Jeg Aner ikke hvor langt jeg er på vei og vil ikke vente lenge...burde jeg ta en time hos lege først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, de digitale testene har jeg forstått av hvis du er 3+ så er det fra unnfangelsen, så da må du plusse på 2 uker slik at det blir regnet som fra første mens. Det er jo det både leger,jordmødre og gyn går ut fra. Men 3+ vil vises om du er 5 eller 8 uker på vei så lenge det er maks på de testene med 3+.. Det jeg gjorde, som nå er 11 uker på vei var å gå på tidlig ultralyd. Det kostet 900,- men da fikk jeg greie på at jeg hadde regnet 2 uker feil. Så var helt topp å få greie på. Ellers kan du også gå til lege og ta blodprøve, den vil vise HCG nivået ditt, og ut i fra det skal man også kunne fortelle hvor langt du ca er på vei. Å gå inn å sette seg i legestolen derimot er unødvendig, for det er ikke noe legen får gjort så tidlig uansett, annet enn å henvise til gynekolog eller evnt en blodprøve.

 

Håper det var til hjelp :) Og gratulerer så masse med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) ja det hjalp litt, jeg tror jeg kan være ca 7+ på vei :) satt akuratt å tenkte på om jeg skal bestille time hos privat gynekolog for å få "bekreftet" graviditeten med UL :) er verdt pengene nå som jeg er så usikker og spent hehe Er jo så lykkelig og vil virkelig at det skal være virkelig :)

Gartulerer og lykke til til dere alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 mnd til termin, og var hos legen for 1.gang denne uka! Og eneste grunnen til det er at jeg bor på en liten plass med bare 1 jordmor, og hun har nå sommerferie..

Har bare gått til jordmor, da jeg føler det er de som kan dette best. Sist sv.skap fikk jeg til legen 2-3 ganger, men føler jeg fikk dårligere oppfølging av dem enn av jordmoren.

Spurte derfor jordmor om det var nødvendig med legetimer denne gang, og hun sa at nei, det var det ikke, så lenge alt så bra ut på UL og de øvrige kontroller, samt at jeg var frisk.

 

Har hatt kontroller med ca 4ukers mellomrom siden jeg var i uke 11/12. Men nå siste mnd skal jeg hver 14dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...