Gå til innhold

Den store navndebatten- blir det et kjerringnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kalle datteren vår Gunhild, etter min mormor, og Marie etter hans mormor. Blir nok bare bruk av Gunhild til vanlig. Blir det for kjerring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gunhild var faktisk litt kult, og Marie ER kult.

Gunhild Marie derimot ble litt for meget for mine ører. Også er jeg av dem som syns det er litt mångki å gi et barn to navn dersom planen er å slettes ikke bruke begge. Hvorfor ha det med da liksom?

Skrevet

Det eneste hild-navnet jeg liker er Arnhild, synes de andre er litt kjerringaktig. Men det er nok en vanesak.

Synes dere skal bruke Gunhild hvis dere liker det.

Lykke til med navnevalget :)

Skrevet

Her i Trøndelag hvor vi bor, er Gunhild et ikke helt uvanlig barnenavn. Jeg har alltid tenkt at det er et skikkelig kjerringnavn, men nå omgås jeg jo Gunhilder hele tiden og har blitt godt vant med det :)

Skrevet

Jeg liker Gunhild. Klassisk, vakkert, stødig og ikke noe jåleri! Og så blir det sikkert ikke mange i klassen som heter det samme.

Og hvis du tenker deg om, så kommer jo datteren din til å være "kjerring" i en større del av livet sitt enn hun kommer til å være ei søt, lita jente, hihi

Hilsen ei som ikke likte kjerringnavnet sitt som lita, men som er fornøyd nå (nå ER jeg jo kjerring), og som har valgt å gi datteren et navn i samme kategori (har forøvrig fått mye skryt for navnevalget til junior)

Gjest sug lut
Skrevet

Veldig bra navn, gå for Gunhild.

Skrevet

Godt at noen vil bruke de gode gamle navnene. jeg kjenner to gunhild en som er en ordentlig kjærring på 50 ( ikke negativt) og en vakker liten pike på 4.

Jeg har veldig lyst å kalle jente jeg får en gang enten Petra eller Gudbjørg. Oppkalt etter oldeforeldre.

• 10 måneder senere...
Skrevet

nei det blir det ikke, kjempe fint navn

Skrevet

Kjempefint navn :)

Her har vi en Karoline, ikke mindre kjerringnavn det. Før hun blir stor nok til å bry seg er nok de som nå er rundt 90 døde, og navnet er "ungt" igjen ;)

Skrevet

Karoline er da ikke noe kjerringnavn, Gunhild er litt kjerringnavn, men allikevel et fint navn. Og kjerringene har da vært små en gang de også. :)

Skrevet

Marie er vakkert. Gunhild har også en fin klang

Eneste innvendingen jeg har er hvis dere har tenkt å oppholde dere i engelsktalende land mye. Gun, liksom ;p

Men det er ikke kjerring og en fin kontrast til alle spinkle a-navnene som er så poppis.

Skrevet

...vel da ser jeg meg nødt til å være motvekten; det er et utvilsomt et lite sjarmerende kjerringnavn.Gi nå barnet en fair sjanse ihvertfall!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Meningene kommer vel et år for sent, tenker jeg.

Skrevet

Så ikke før nå at det er en gammel tråd ;)

Skrevet

Så ikke før nå at det er en gammel tråd ;)

..oops, da sier jeg heller gratulerer med jenta!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...