Gå til innhold

Bestilt tidlig UL


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å dy meg, så jeg bestilte time midt i uke 7. Er nå i uke 5+?, så kanskje litt hysterisk dette? Er det i grunnen for tidlig å se noe uke 7?

 

Har på følelsen av at man ikke anses som gravid før passert uke 12, og jeg skjønner jo grunnen til det, men vanskelig å la være å føle seg gravid etter å ha testet positivt og ønsket om voksende mage er stor ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mye å se i uke 7. Har tidligere hatt UL i uke 9, og det er ikke videre interessant da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte mest for å få bekreftet hjerteaktivitet og avkrefte nytt sett med tvillinger. Kanskje jeg bare skal avbestille den og legge hysteriet til side og heller prøve å glemme tilstanden til det virkelig er sikkert. Gledet meg litt for tidlig sist da jeg endte med SA rett over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken uke er det høy sannsynlighet for at de kan se at det er tvillinger? Er bare 7 uker på vei, tenkte å bestille tidlig UL for å sjekke om det er tvillinger igjen vi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre! Jeg fikk påvist tvillinger i uke 7+ ?, husker ikke hvor mange dager ekstra, men det var tidlig i uka. Da så legen to hjerter som slo;-) Idag er tvillingene 4 år, så det har gått langt tid siden sist. Husker at jeg leste noe om sannsynligheten for nytt sett tvillinger avtok ved fyllte 35 dersom man ble tvillinggravid ved første graviditet. Dette gjelder for meg, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :) Det var tidlig, spennende å få vite sånt på forhånd. Ok, vi er ganske unge ennå så fint å vite det i forveien. Hehe. For bestille en tidlig UL jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på å bestille tidlig ul for å se til om hjertet slår, og om det er ett eller flere hjerter der inne;) er det noen erfaringer fra i hvilken uke det er mest hensiktmessig, vil jo gjerne få så mye info ut av ul som mulig. er per idag i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må man bestille tidlig ul privat eller kan en gå til fastlegen å bli henvist? Er litt spent , ville gjerne se at alt er ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippo ღ

Jeg skal på ul neste mandag :) Er da etter mine beregninger 8+2.

Jeg har PCOS, og vi har prøvd i 2 år, så da syns jeg at jeg kan unne meg en ul :) Går privat.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt tidlig ultralyd. Det vil skje når jeg er 7 + 1. Litt tidlig, men da får jeg se at hjertet slår før vi forteller den store nyeheten til venner og familie. Hun jeg snakket med sa at jeg kom til å se antydning til armer, ben og hode, og legen kom til å se om det meste var i orden.

 

Gleder meg så vannvittig. Graviditeten kommer til å bli mer ekte. Nå føler jeg at jeg går rundt og stadig tenker på hva jeg putter i munnen på grunn av et kryss på en pinne. Svangerskapskontroll i uke 11 er også bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det er flere med meg som må få bekreftet tilstanden!

 

Det var jeg som startet denne tråden, og nå kommer jeg fram med nick. Er fortsatt usikker på om jeg kan kalle meg gravid, men testene er fortsatt positive og teststrekene mørkere enn kontrollstrekene. Må slutte å teste nå for dette blir dyrt;-) Litt testoman ettersom jeg føler at jeg har minimalt med tegn evt er redd de tegnene jeg har er innbilte. Det rare er at jeg føler meg veldig gravid om natten. Da må jeg hyppig på do, supertvondt i brystene, får strekk-smerter når jeg snur meg og har også måttet opp for å døyve ekstremsult. Alt dette er nesten borte på dagtid

 

Har time neste uke og da er jeg 7+4, så da håper jeg at det dukker opp noe positivt på skjermen og graviditeten kan bli mer ekte som du skriver Mamma_2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippo ღ

jeg var som tidligere nevnt på ul i går. Og det var absolutt verdt det!! :D Herlig følelse å se lille mini i magen <3 (fordi om man ikke ser så veldig mye ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal paa ul i morgen e.m., er da 7-6 i fölge kalkulatoren her paa BİM. Har hatt en MA i okt saa vil egentlig bare se et lite hjerte slaa! Er veldig spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ul da jeg var 7+4. Så en liten spire ca på størrelsen med en bønne, med tydelig hjerteaktivitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne siden: http://www.terminkalkulator.com/9-svangerskapsuke/ Litt ned på siden der er det et par ultralyd-videoer (jeg fikk ikke den øverste til å virke, men nr 2 funka). Der ser en vel sånn ca hva du kan forvente å se i uke 9.. I uke 7 ser det sånn ut : http://www.terminkalkulator.com/7-svangerskapsuke/ (men der var det ingen ultralydvideoer). Så det er nok ikke det helt store å se enda nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterıng:) Var da paa UL i gaar og fikk se lille engels hjerte slaa:)) Men stort sett ikke noe annet siden d er tidlig, uke 8 i dag. Men anlegg til armer og ben var der:)) En helt herlig fölelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn!! da var tidlig ul bestilt! er 5+6 uker nå , har time om to uker :-) trenger berkreftelse på at det er liv inni der :-) grugleder meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...