Gå til innhold

Sinksalve eller a-creme?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler. Det er jo to forskjellige ting.

Zink tørker er en barrierekrem, mens a- krem tilfører fuktighet.

Bruker en a-krem så bevarer en jo fuktigheten på rumpen

Skrevet

Anbefaler ikke sinksalve i hvertfall, min eldste fikk skikkelig utslett av den, da sa legen at man aldri skal bruke den i mer enn 2 dager i strekk, da den er med på å opprettholde utslett ol.

 

Jeg bruker a derma på huden og ellers inotyol mot bleieutslett !!

Skrevet

Inotyol.

Erstatter alle kremer, og tuben varer en evighet siden den er så effektiv.

Skrevet

Bruker bare bepanthen til alt. Også til mamman. :)

Skrevet

Til førstemann gikk det hovedsaklig i A-creme eller ringblomstsalve(veldig god). Men bruker kun ved behov.

Til babyen min som nå er 8 uker bruker jeg Bepanthen ved behov. Har ikke vært særlig sår til nå, så har ikke brukt den så mye. Om hun blir veldig sår kommer jeg nok til å bruke ringblomstsalven.

Sink styrer jeg unna, syns ikke den har effekt i det hele tatt. Den beskytter kanskje mot fukt, men behandler ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...