Gå til innhold

Hvordan er dagene nå, noen forandring på spark, mage eller plager?


Alida*Englebarn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 33, begynte på uke 33 i dag, og magen er stein hard noen kvelder, navlen er øm, pusten tung. Jeg merker at jeg trenger å hvile på ettermiddagen, for så å komme meg igjen.

 

Jeg tar meg selv i å puste og stønne høylydt, hehe.

 

Ellers så er jeg takknemlig over at det ikke er så varmt ute (Oslo), men ergrer meg over all regnet.

 

Har begynt å innse at jeg må kjøpe utstyr som mangler som baby dyne, hard-bag og det jeg trenger til babyen. Har ikke kjøpt klær til meg selv for å bruke på barsel.

 

Blir innimellom grepet av angst for det som skal komme, rare bekymringer om det skal skje på natten, redsel for hvordan jeg skal komme meg avsted, hvem jeg skal ha med, klarer jeg dette, ringer jeg til føden,,,,ja tusen tanker svirrer rundt. Ønsker at det skal om dagen:-)

 

Vel noen av mine greier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei!

Jeg er i dag 33 uker og to dager på vei, endelig under under 50 dager til fødsel, 49! :) Magen er veldig hard, føler selv at den har synket litt nedover. Synes jeg orker mindre mat nå, som kanskje er greit, da jeg har lagt på meg 20 kilo allerede. Jeg hadde en periode hvor jeg sov veldig dårlig, men nå sover jeg som regel nesten 12 timer hver natt. super deilig!

 

Jeg bor på romerike, så slenger meg på at det er godt ikke sola steiker hver dag, varmen orker jeg rett og slett ikke. Alt av utstyr står klart, og har begynt tanken med å pakke fødebagen. er det for tidlig?

 

Jeg begynner mer og mer å grue meg til selve fødselen. Men ser på masse videosnutter og leser masse om det, og føler det hjelper. Det pussige er at jeg er ikke redd for å bli "ødelagt" nedentil, men at jeg ikke kommer til å takle smertene, men men, det tar vi da den tid kommer:) Håper tiden fortsetter å gå like fort som jeg synes den har gjort til nå, men må si jeg virkelig begynner å bli klar til å se gutten i magen, som har fått navnet Matheo <3

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er i uke 32+ 4. Har symfysesmerter visst, fant jeg ut på ktr igår, med utstråling til innsiden av lårene. Å stå på et bein mens jeg tar på bukse, er fryktelig ubehagelig. Verre om jeg prøver sittende. Ellers må jeg ta korte skritt når jeg går og har nå fått en vaggete gange, som jeg har fordømt hos gravide når jeg selv ikke var gravid :) Smerten er der hele tida, men øker på når jeg anstrenger meg. Har fått 20 % sykemelding med mulighet til forøking, og er fornøyd med endelig å begynne å ta hensyn til meg selv. Måtte symptomer til. Ellers mye kynnere som kommer når jeg er ute å går m hunden, og en halsbrann fra HELV#%#, den har jeg hatt fra dag 1.

Babyrommet er så å si klart og jeg gleder meg til å holde babyjenta mi i armene. Den kommende far er helt i ekstase om dagen. Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 34+2 i dag og kjenner at det nærmer seg! formen er fin, men merker det har skjedd saker og ting. Tror hodet er festet og magen er veldig lav. Har mye kynnere og press nedover i bekkenet.

Føler også jeg har blitt roligere.. Mer innadvent og mindre energi til det som er rundt meg. har behov for mye hvile og jeg er veldig fokusert på det som skjer i kroppen og det som skal skje.

Vi begynner flytteprosess nå denne uken, så det er stressende, men jeg har en mann som er flink og tar seg av det meste :)

Har lagt på meg 15 kg, men det er først nå jeg kan se jeg har fått runde kinn, rompe og lår ;) Men det hører med!

Nå er det bare 6 uker til termin og under tre uker til det faktisk er trygt at lillegutt kommer, og jeg gleder meg! Syntes dette svangerskapet har gått så fort! Nå gleder jeg meg til å ordne barnerom, vaske små klær og pakke fødebag etter hvert. Lykke til med "innspurten" jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg begynner i uke 34 i morgen og kjenner det begynner å bli tyngre ja;) Har hatt veldig liten mage lenge, men de siste ukene har den virkelig begynt å vokse skikkelig, endelig vil jeg si, begynte å bli litt lei kommentarene "så liten du er! Sikker på at det ikke er noe galt?!" Kjenner også det er slitsomt å gå i oppoverbakker og i trapper. Ellers har jeg ikke så mye plager bortsett fra den forbaska halsbrannen som tok over etter kvalmen slapp når jeg var rundt 11-12 uker. Gleder meg nå, 7 uker er ikke lenge selvom det føles slik enkelte dager! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33+2 i dag. Har hatt en periodevis svært aktiv baby i magen. Lett å vekke og få kontakt med. Tror hun har snudd seg nå, har vært i sete, for har endret seg noe. Lite aktivitet i går og i dag.

 

Men enormt med vonde kynnere:( Magen blir steinhard og det er ganske ubehagelig:(

 

Fullt sykmeldt fra denne uka. Kan jo ikke gå ti meter uten å få kynnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at vi har mye av de samme "plagene" eller tegn vi som er like langt kommet:-) Det er betryggende, hard i magen, kynnere, barnet har snudd seg og vi har mer eller mindre halsbrann.

 

Noen ganger føles det som om hun skal komme ut, hodet ned og så strekker hun på seg:-)

 

Min baby er rolig om natta, iallfall kjenner jeg ikke så mye bevegelse om natten eller våkner av det:-) Hver morgen er hun der, beveger seg og sier god morgen. Jeg kan se en viss rytme:-) Hun sover godt på formiddagen og er litt aktiv på kvelden. Hvis hun fortsetter slik utenfor er det helt fint:-)

 

Ser dere en rytme på barnets aktivitet?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme plager her også, er 31+5 i dag. Har i tillegg de siste dagene vært litt kvalm og uvell, så tar det mest mulig med ro når jeg ikke er på jobb... (Men var på show med Oslo fagott kor i går, og det var utrolig moro!)

 

Merker et tydelig mønster jeg også, litt som ditt Alida*Englebarn, morgen og kveld, men også litt midt på dagen. Ikke noe voldsomt liv om natta, men jeg våkner sånn 5-6 tida og må på do. Og da ligger jeg gjerne å vrir meg 1 times tid før jeg sovner igjen... Merker at det er litt vanskeligere med god liggestilling etterhvert.

 

Ellers er ikke barnerommet klart i det heletatt... Vi har flytta inn i nytt hus, og første pri var badet. Det blir klart denne uka, så da kan vi starte å malt og fikse barnerommet. Gleder meg! Og har en del ting som må kjøpes inn også... Kan kjenne at jeg blir litt stressa når jeg tenker på om han kommer for tidlig! Men vi har vogn og bilsete i allefall! :) Og velkommen er han uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...