♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Jeg er i dag 27+0 og har de siste dagene hatt problemer med søvnen. Kan være stupetrøtt og legger meg tidlig, men så fort jeg er i seng så våkner jeg og kan bli liggende i timesvis lysvåken. I dag våknet jeg i tillegg kl 5 - lysvåken...... Blir sigen utover dagen, og sover max 1 time på formiddagen - sånn i 12 tida. Jeg husker jo forrige gang og at jeg slet med det sammen, men det var da mye senere tror jeg? Har jo tross alt 3 mnd igjen..... Flere som har det sånn???
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Jeg hadde det slik i mitt forrige svangerskap, i 3. trimester. Nå er jeg 20 uker på vei, håper det ikke blir slik igjen...
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Ååååh, ja.... Jeg er helt utslitt, sliter med å holde øynene oppe fra middag og til sengetid ! Så sover jeg noen timer, også er det våken-sove-våken-sove fram til jeg står opp. Ikke snakk om sammenhengende søvn i mer enn fire timer. Mangler jern jeg, men tar jerntabletter, hjelper ikke. Og jeg er allerede 100% sykmeldt nå i uke 23 (for noe annet) aner ikke hva jeg skal gjøre, så kan ikke hjelpe deg der... Men du er ikke alene iallefall
Septemberlykke2011 Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Samme her. Jeg er i uke 27+0, og måtte nesten sjekke om det var jeg som hadde skrevet innlegget, Villemora - det var helt likt meg... Forrige natt sov jeg ikke noe i det hele, men kollapset i 10-tiden. Sov av og på utover dagen. Var stup trøtt i sted, men ikke nå. Nå er det bare masse tanker som kværner oppi hodet mitt... Klarer ikke å slappe nok av til å sove, tror jeg... Men jeg MÅ. Skal jo være på jobb (50%), så dette er egentlig en litt håpløs situasjon....
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2011 Godt å høre at vi er flere da, selv om det i grunn ikke hjelper særlig for problemet ;o) Men jeg er i hvertfall "heldig" i og med at jeg er sykemeldt, slik at jeg ikke er avhengig av søvnen for å fungere på jobb. Da hadde jeg i hvertfall tørna for da hadde jeg blitt kjempe stressa og kikket på klokken natten igjennom i tillegg.... jaja, en får vel bare trøste seg med at fortsetter det slik så er vi i hvertfall godt forberedt til avbrutt søvn pga amming og nattevåk ;o)
barbabelle Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Slet med dårlig søvn siste trimester forrige gang jeg var gravid, og fikk med meg et par gode avslappingsteknikker etter et helgekurs i gravide-yoga hos Parvati i Oslo (http://www.yogaprosess.com/norsk/gravidyoga/gravidkurs.html). Brukte også et par CD-er og en bok de har laget som viser/gjennomgår noen øvelser. En rød/rosa CD for gravide og en blå med avspenningsøvelser for alle. Kjøpte boka i bokhandlen, og CD-ene fikk vi på kurset. Tipper de kan kjøpes på nettsiden deres også. Jeg trodde ikke jeg skulle være en "yoga-person" - synes det fort kan bli litt svevende og mye "kraft" og "kjærlighet i fødsel". Vet jo ikke om det er interessant for noen av dere, men det funket i hvert fall bra for meg!
barbabelle Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 riktig link er: http://www.yogaprosess.com/norsk/gravidyoga/gravidkurs.html
Cryst@l Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Jeg trodde det var bare meg Jeg jobber 20 % fordelt på to dager i uken og de nettene eg skal på jobb dagen etter sover eg utrooolig dårlig.. men når eg har fri kan eg sove halve dagen sovner med en gang eg kommer hjem fra jobb og er i tillegg stup trøtt når eg skal legge meg igjen.. men når eg legger meg våkner eg kl 2-4 og 6. utrolig slitsomt.. men det er gjerne et tegn på at de få timene eg jobber er mye for kroppen.. for det var ikke sånn før eg begynte å jobbe litt igjen. Sliter med bekkenløsning så derfor jobber eg så lite. Vurderer å ringe legen i dag og be om full sykemelding igjen.. Trodde eg skulle få sove frem til 3 tri. men der tok eg feil gitt. hehe.. jaja.. er kommet til uke 24 da så ikke så lenge igjen uansett
Mamma i lykkerus Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Samme her, er 27 uker imorgen og nyter som regel noen timer på sofaen etter middag da gullet er rolig. Etter et par timer er krabaten klar for gymnastikktimen(e) sine og holder som regel på til jeg sovner senere på kvelden. Så våkner jeg igjen av full fart i magen igjen ca 2-3-tiden. Sovner, og våkner rundt 5 av at blæra blir brukt som trampoline! Har morkaken bak så kjenner veldig mye bevegelse. Håper han roer seg litt i 3. trimester (kan jo håpe!) for nå er jeg dødstrøtt dagen lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå