Gå til innhold

burde jeg koke dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer mener at det e rnok om vi vasker tåteflaskesuttene for hånd med zalo og skyller, mens jeg vil koke dem i tillegg:P

Hva gjør dere?vil ikke ha dem i oppvaskmaskinen pga missfarging og smak:S

(ps. de står som regelt 2 døgn før man vasker dem, men skyller dem alltid etter bruk)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å koke etter 6 mnd og vasket på normal måte etter det:)

Skrevet

Koker du vannet da? Hvis ja putter du like fort flaskene til kok mens du koker vann. Hvis nei er dte jo ikke noe poeng å sterilisere noe som ikke skal ha steril væske inni. Min er 5 mndr og jeg koker fremdeles, men koker suttene skjeldnere, og tenker på å slutte å koke flaskene hvis det ikke er en spesiell grunn til det. Om de for eksempel faller ned på jord/sand som jo inneholder farlige bakterier, eller at et dyr kommer borti dem, er det ikke så nøye å koke etter 6 mndr.

Skrevet

okei:)

tenker om det surner melk etter et døgn er det uhygenisk, men jeg bruker skylle dem godt..

Skrevet

her er baby 4,5 mnd.. og jeg har slutta å koke..

H*n putter uansett alle mulige ting i munnen, så det er ikke så mye vits i å sterilisere ting lenger..

Desuten har de godt av litt bakterier ;) (Av de sortene som ikke er livsfarlige da :P)

Skal vel helt ærlig ikke skryte på meg å ha kokt flasker etter hvert bruk tidligere heller :P

Og h*n har aldri vært syk ;)

Skrevet

Kommer vell litt ant på alderen til babyen det. Jeg kokte til de var 6 mnd og hadde begynnt med fast føde. Men jeg "kokte" de på 65 grader i maskinen jeg da. Noen flasker er blitt misfarget, koker de også engang i blant enda :)

Skrevet

Det er melkebakteriene som er skumle for så små. Anbefalt å koke til 6 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...