Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Samboer mener at det e rnok om vi vasker tåteflaskesuttene for hånd med zalo og skyller, mens jeg vil koke dem i tillegg:P Hva gjør dere?vil ikke ha dem i oppvaskmaskinen pga missfarging og smak:S (ps. de står som regelt 2 døgn før man vasker dem, men skyller dem alltid etter bruk)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg sluttet å koke etter 6 mnd og vasket på normal måte etter det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Koker du vannet da? Hvis ja putter du like fort flaskene til kok mens du koker vann. Hvis nei er dte jo ikke noe poeng å sterilisere noe som ikke skal ha steril væske inni. Min er 5 mndr og jeg koker fremdeles, men koker suttene skjeldnere, og tenker på å slutte å koke flaskene hvis det ikke er en spesiell grunn til det. Om de for eksempel faller ned på jord/sand som jo inneholder farlige bakterier, eller at et dyr kommer borti dem, er det ikke så nøye å koke etter 6 mndr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 okei:) tenker om det surner melk etter et døgn er det uhygenisk, men jeg bruker skylle dem godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Del Skrevet 20. juni 2011 her er baby 4,5 mnd.. og jeg har slutta å koke.. H*n putter uansett alle mulige ting i munnen, så det er ikke så mye vits i å sterilisere ting lenger.. Desuten har de godt av litt bakterier (Av de sortene som ikke er livsfarlige da ) Skal vel helt ærlig ikke skryte på meg å ha kokt flasker etter hvert bruk tidligere heller Og h*n har aldri vært syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeTwinsA Skrevet 21. juni 2011 #6 Del Skrevet 21. juni 2011 Kommer vell litt ant på alderen til babyen det. Jeg kokte til de var 6 mnd og hadde begynnt med fast føde. Men jeg "kokte" de på 65 grader i maskinen jeg da. Noen flasker er blitt misfarget, koker de også engang i blant enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #7 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er melkebakteriene som er skumle for så små. Anbefalt å koke til 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå