Gå til innhold

På tide å pakke baggen - hva tar dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det er tredje gang nå, så kjenner jeg at jeg er litt sånn tiltaksløs på hele bag pakkinga.... men vil jo helst ikke stå der uten bag når lillemann melder sin ankomst...

Hva tar dere med dere?

Har vel bare tenkt på at jeg må få med meg en tutt til gutten, en god jobbebukse og forhåpentligvis en deilig morgenkåpe... men den må jeg få kjøpt meg først da :) de som har gått til hjemmebruk her er ikke så lekre lengre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pakket min ferdig i stad, så kan jo skrive ned hva jeg har på min liste:)

-nettingtruser (på omvisning på føden fikk vi beskjed om at vi kun får den ene netting trusen etter fødselen, så de ba oss ta med)

-amme-bh

-ammeinnlegg

-litt klær til den lille

-hente sett

-smokk

-toalettsaker

-strikk/spenner (hadde ikke det forrige gang, og ble nesten gal av å ikke ha det;)

-3 gode joggebukser, mørke hehe

-3 gensere med glidelås.

- 4 singletter

-kamera/lader og ny minnebrikke

-mobil og lader

-helsekort

Morgenkåpa droppet jeg denne gang. hadde det sist, og den ble ikke brukt. den tok bare plass :)

Skrevet

Overfor her er det jo nevnt endel, men jeg bare tilføyer et par ting jeg ville hatt med i tillegg ;)

- Slipperser/innesko

- Nattbind (evt. + vanlige bind) med vinger -liker ikke de som de har på sykehuset

- Brystvortekrem (du har jo gjort dette et par ganger før, så da vet du kanskje om du blir lett sår eller ikke, men det gjør iaf jeg, så jeg vil trenge en god krem fra første stund :/ )

- En vannflaske -bedre å drikke av en flaske istedetfor glass når man kanskje ligger/sitter endel i senga.

- Jeg ville også droppet morgenkåpe, hadde med på sykehuset første gangen, men brukte den ikke, og tok det derfor ikke med da nr.2 kom til verden. Morgenkåpa ble ikke savnet, men det er jo en smakssak om man like å bruke morgenkåpe eller ikke, selvfølgelig ;)

- Jeg ville hatt med 3 amme-bher, men det er fordi jeg vet av erfaring at jeg lekker mye, og da er det greit å ha noen skift på lur.

- Ellers tenker jeg: Det er fort å pakke aaaltfor mye. Ta med kun det nødvendigste. Mest sannsynlig er du kokvarm under barseloppholdet, og vil bruke mest singleter/topper. Holder i massevis med 1-2 glidelåsjakker e.l.

Det var det jeg kom på :)

Skrevet

Godt å lese her. jeg har også to fra før, men har liksom vært litt "laidback" til den baggen. Men må jo få handlet ammeinnlegg, ammebh, bind etc.

Jeg kjøper kun inn det viktigste, så ber jeg mannen pakke og bringe det jeg måtte glemme.

Håper å komme meg hjem etter 1-2 døgn som sist.

Men husk:

- KAMERA!

Skrevet

Her var det jo mange gode innspill, så får vel sette igang med pakkinga snart... Men kjenner at jeg helst ikke vil pakke ned gravidjoggebuksene mine ennå.. trenger de liksom mer enn noengang nå den siste måneden..

Men jeg skal ha keisersnitt, og da er det ikke snakk om å kunne bruke noen annen type bukser den første tida... for alt av vanlige bukser treffer rett i arret da... men kan jo hive nedi alle de andre tingene ihvertfall :)

Skrevet

Her er min liste..har skrevet den, men har enda tilgode å finne ork til å begynne pakkingen.. tenker "i morgen..." hver eneste dag, men det er vel plutselig litt knapt når jeg bare har 25 dager igjen og i tillegg har vært inne én gang med premature rier :Ooo

Til baby:

• Klorevotter (storebror klorte seg voldsomt)

• Smokk

• Teppe - til hjemreise

• Bleier

• Bodyer

• Sokker

• Sett til hjemreise

• Tynn lue til hjemreise

• Kluter

• Våtservietter

Til meg (klær):

• Stor god bukse

• Ammetopper

• Amme-bh

• Sokker

• Truser

• Cardigan

Til meg (toalettsaker):

• Bind

• Amme-innlegg

• Krem til brystvortene

• Nesespray (er så plaget med dett dese - og vil gjerne kunne puste under fødselen)

• Shampoo + såpe + BALSAM (flokehode sist etter endt fødsel!)

• Sminke

• Hårbørste

• Hårføner

• Tannbørste og tannkrem

• Håndkle

• Paracet

Til selve fødselen:

• Frukt/kjeks/mat

• Energidrikk

• Varmeflaske

• Helsekort!

Diverse annet:

• Mobil og lader

• Kamera og lader

• Bok

• Bilstol

• Notatblokk + penn til å notere div. info + hvem som sender blomster. Setter ikke min lit til et hode preget av ammetåke

+ klær til far

Skrevet

Min erfaring med keisersnitt var at melken ikke kom med en gang, så denne gangen skal jeg også ha med meg en resept i bagen fra legen min på nesesprayen Syntocinon, slik at dersom melken ikke kommer denne gangen heller, så har jeg noe til å hjelpe meg å drive den ut. Kommer melken mot formodning raskt etter dette keisersnittet, så lar jeg bare vær å hente ut nesesprayen. Skal ha med en liten, manuell brystpumpe av samme grunn, har en eletrisk hjemme.

Skrevet

Jeg pakket aldri fødebag sist, hadde helst med meg toalettsaker - resten lånte jeg på sykehuset.

Denne gangen har jeg klart det jeg tror jeg får bruk for:

4 gode singleter

2 joggebukser

undertøy

flip flapper

morgenkåpe

sminke og toalettsaker

hentesett til mini

energibar (fødte på natta sist og det var ikke noe mat tilgjengelig..jeg var skrubbsulten!)

Ellers så har de jo både sykehusskjorter og sexy nettingtruser på syekhuset + klær og bleier til mini så en kan låne.

Skrevet

Kamera osv kommer samboeren min til å ta med når han kommer på besøk, vi bor heldigvis rett ved sykehuset så ikke noe stress hvis jeg har glemt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...