Gå til innhold

Gjerde mot naboeiendom...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen setter opp et tett gjerde på to meter mot en stor del av vår eiendom, samt innkjørselen vår... Er det lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan den gå som en le-vegg kan den være 1,8 meter.

 

Men er det så ille da? skulle ønske naboen satte opp slikt gjerde mot oss jeg, så vi slapp å gjøre det :o)

 

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det er skikkelig kjipt!! For det første så mister vi all sikt når vi skal rygge opp veien vår. Og det ser ut som et fort... Vi blir helt innestengt!

Skrevet

ja dette er fult lov. hva er så galdt med det??

 

hadde min nabo gjort det, hadde jeg hvert glad.

Skrevet

Her i kommunen er det ikke lov det er altfor høyt.

Skrevet

Sjekk med kommunen, de vet hva som er lov, og ikke, der dere bor. Finnes sikkert regler på dette :)

Skrevet

Før man setter opp gjerde må man sørge for nødvendig byggemelding og nabovarsel. Er gjerdet under én meter høyt slipper du å byggemelde. Står det mot offentlig vei må du sende byggemelding uansett.

 

Har dere mottatt nabovarsel? Om dere ikke har det så kan dere klage det inn til kommunen.

Skrevet

Gjerde på max 1,50 og om dere ikke er med på spleising må de bedrive all likehold på den..

 

levegg, på 1.80 må være minst 4 meter unna tomtegrensen...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...