Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Aslan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For min del sklir det rett inn sammen med Asle, Atle, Aslak og lignende navn. Ville ikke reagert på det.

 

Til tross for Narnia-referansen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, forbinder navnet med navnet på en løve... muligens pga den ene løven i dyreparken og løven i bøkene om Narnia heter Aslan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor vil det bli uttalt Aschlan, og det er ikke veldig pent... Assosiasjonene går da til, foruten Narnia, "arslet" for i motsetning til Aslak, så forsvinner n-en på sluttet an Aslan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint jeg. Lucas, Leon og Teo er kattenavn for meg og alle kaller jo ungen sin for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som slår meg er Løven! :P

 

liker navnet aslak, er friskt og nordisk! aslan syns jeg hørtes litt arabisk/persisk/midtøstisk ut, uten at det gjør noe altså!

 

ville nok valgt aslak fremfor aslan om dere begge er helt norske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en skjønn liten gutt som heter Aslan. Foreldrene hans er fra Pakistan, der er Aslan et helt vanlig navn. Hvis dere er helnorske synes jeg kanskje det er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar (-: Ja, vi er helnorske... Klarer ikke å finne noe navn. Blir aldri fornøyd.. Enig med at aslan høres utenlandsk ut... Men han blir en løve sansyneligvis, så det var derfor aslan kom opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er jo Tyrkisk, og betydningen er rett og slett Løve. Når det er sakt mener jeg ikke det er noe galt i å gi det navnet til en helnorsk liten gutt. Det er et pent navn, og det er ikke noe galt i asosiassjonen heller. Narnia-Aslan var en trygg og god karakter, og de aller fleste får positive følelser når de hører navnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men i samme gate som Hassan. Det er jo også et greit navn, men kanskje ikke det etnisk norske ville hatt på 1 plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...