olebrum30_05&09&13 Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 med første mann mistet jeg 1250 ml med blod og med 2 mann mistet jeg 2 l... er veldig usikker om jeg i det hele tatt vil ha nr 3 selvom jeg og min sambo vakler litt for og imot når vi eventuelt skal prøve, om vi skal ha mer osv.. men kan jeg kreve keisersnitt f.eks? ikke at det er noe jeg egentlig vil, men det er blødningen ved fødsel som skremmer meg mest.. jeg er ikke i stand til å fungere før leeeenge etterpå.. slitsomt og setter en demper på den koselige babytiden.. håper noen vet noe..
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har blitt fortalt at ingen kan tvinge deg til å føde vaginalt, dette er en avgjørelse du selv kan ta. ikke la noen prøve å tvinge deg til å føde hvis du ikke vil, det handler vel litt om rette jordmor i svangerskapstiden også. En som du kan åpne deg for og fortelle om dine bekymringer osv, så ring en helsestasjon og spør om du kan få komme og snakke med noen (,")",)
¤mitzi¤ Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Hei Jeg mistet omtrent 2 l blod på min føste, så da jeg fikk min andre datter satte de en sprøyte før fødselen som skulle hindre at jeg mistet så mye blod. Så på andre så mistet jeg vel rundt 500 ml, og det er normalt. Snakk med jordmor el be om å få snakke med fødsels lege på sykehuset så kan de helt sikkert hjelpe deg.
Pottemor og lillemann Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Blødningsfaren er mye større ved keisersnitt så da vil du nok bli frarådet det.
MammaMø med to små Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Signerer Pottemor og lillemann... Det er mye større blødningsrisiko ved keisersnitt enn vaginal fødsel. Et keisersnitt kan også forsåvidt "sette demper på barseltiden". Jeg hadde en mindre hyggelig start siden jeg ikke klarte å engang reise meg selv i senga,sitte ordentlig oppreist eller gå på do selv!
<3 Satser på 2012 bebis <3 Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Hei olebrumm24_05&09! Jeg mistet også mye blod ved min første.. 1500ml... Trodde jeg skulle blø ihjel!! Huff... men lurer litt på hvorfor du ikke fikk den blødningssprøyta som blir nevnt over her!? Lurer fælt jeg også ettersom jeg prøver å bli gravid igjen! Kommer til å nøye diskutere dette med jordmoren.. også kommer jeg til å kreve og ikke bli sendt hjem fra sykehuset når fødselen begynner! Livredd for å føde før jeg kommer til sykehuset.. da dør jeg vel.. hehe! Huff... Nei, får satse på at det går bra med oss begge )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå