Sjørøveren&Brumlen Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Kordan gjekk det dei første vekene etter fødsel nr to i forhold til nr ein? Eg husker eg sleit skikkeleg sist, var verre enn sjølve fødselen. Klarte nesten ikkje sitte og hadde problemar med å gå i fleire veker fordi eg var så ekstremt hoven. Revna ikkje, sydde kun eit par pyntesting som jordmor så fint kalte det så syns det var rart eg hadde så ilt, så lenge. Så dinna gongen gruar eg meg skikkelig til vekene etter! Fødselen gleda eg meg til i forhold hååpar nokon kan fortelle meg at det går ti gongar betre med nr to enn med nr ein
2 barns-mor :-) Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 første fødsel revnet jeg noe så innmari og måtte syes sammen av en kirurg både innvendig og utvendig... og det var au au au etterpå... var ikke noe sengekos der på flere mnd etterpå for å si det sånn... så gruet meg til nr to skulle fødes... men det gikk kjempebra. revnet ikke i heletatt, hadde ikke noe som helst plager, var "vanlig" igjen etter noen dager bare ;-) så satser på at med nr tre nå i august blir det like greit :-) lykke til!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2011 Off, du hadde det sikkert heilt forferdelig etter første fødsel! Godt det gjekk så bra andre då! Går sikkert fint dinna gongen og Då er det i allefall håp for meg og )
SuperMaria Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Jeg hadde etterrier både etter fødsel nr 1 og nr 2, men de var langt verre etter fødsel nr 2. Utover dét hadde jeg generelt sett lite vondt noe sted etter fødselene.. :-) Lykke til! Håper du slipper å ha vondt!! Ellers får du proppe innpå med smertestillende i starten, og håpe at dét tar knekken på smertene.. :-)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2011 Etterrier ja, det har eg heilt glømt. Hadde ikkje det sist, men har høyrt at det er veldig vanlig å få etter nr to. Håpar eg ikkje har like ilt nedentil dinna gongen og i tillegg får ille etterrier! Får man ta smertestillande når man skal amme? Fekk ikkje tilbud om noko sist på tross av alle smertene så rekna i grunn med at det ikkje var mogleg pga amminga. Skal ha det i bakhovudet dinna gongen!
Astro - 27.07.11 Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Jeg hadde det verst på nr. 2. Men det er grunnet at jeg hadde ks på nr. 1. Husker den tiden som du beskriver den og kjenner jeg gruer meg til tiden etter med nr. 3 ... ugh. Men det er en trøst at det jo går over...
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 etterriene blir enda verre med nr.3 ...tro meg..hehe, men man overlever det å=)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2011 Theres, kordan hadde du det utenom etterriene? Tenker på det med å sitte, gå, gå på do o.l Var det som var verst for meg sist, hadde ingen etterrier. Men tenker at det får gå som det går. Gruer meg mest til å prøve å sitte og det å gå på do
Glaciera Skrevet 20. juni 2011 #9 Skrevet 20. juni 2011 Tja - det er jo alltids litt ubehagelig etter en fødsel nesten uansett hva man gjør. Jeg syntes egentlig det gikk ganske greit begge gangene, selv om det var vondt å sitte og tok litt tid. Ble sydd første gang, ikke andre. Generelt gjelder det vel at kroppen din "vet" bedre hva den skal gjøre andre gang, den har jo vært innkjørt en gang allerede. Jeg tror derfor det er ganske vanlig at både fødsel og barseltid går litt greiere andre og tredje gang. Jeg fikk tips om å ligge på magen med en stor pute under minst 30 minutter hver dag i noen uker etter fødsel - det hjelper magen å trekke seg sammen, påskynder at den blir normal igjen, og hjelper litt mot etterrier. Ellers hjelper det å være i aktivitet, da kommer man seg fortere. Snakker ikke om lange turer og styrketrening, men små, langsomme gåturer i begynnelsen. Etterhvert kan man ta i mer. Da går blodet fortere rundt og det hjelper på alt, også leging av sår.
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Jeg var dessverre like vond etter nr 2 som med nr 1. Jeg var som deg opphovnet og verkende, til tross for kun små-rifter. Kunne ikke stå lenge av gangen og fikk ikke bli med på de første trilleturene med baby av den grunn. Gruer meg litt til ettertiden denne gangen jeg også
Ahm83 Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 Etterriene blir jo som oftest verre og verre, men synes tiden etterpå når det gjelder der nede gikk mye bedre andre gangen. Sydde 2-3 sting begge gangene.
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 har bare sydd ett pyntesting per barn så gikk greit å sitte og gå på do, var i toppform alle gangene...=) får håpe jeg er like heldig denna gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå