Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Type kjole eller skjørt ? Eller trekk til Frejkaspute ?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Ja, klær som kan brukes over gipsen. Hvilke bukser og hvor kjøper man de?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 De jeg kjenner som har ligget i gips, har brukt minimalt med benklær. Det eneste jeg kommer på er kanskje å kjøpe store tights.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Det må da bli tøyelige klær som joggiser, tøyelelige tights el. Gjerne i stor str, så kan man klippe av beina, og lage ny kant nede. Tights og strømpiser er jo pent med en tunika eller kjole over. Hvordan sikrer du barnet i bilen ? Er beina gipset rett ut ?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 Ja, bena er gipset rett ut. Skal hjem fra sykehus i morgen, alt er nytt og litt skummelt ifht praktiske ting. Har bestilt acta graco cosmic bilsete, tror det er eneste setet som passer (iflg legen).
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 nå vet ikke jeg hvordan hoftedysplasi gipsen ser ut men barnet vårt hadde i vinter som nyfødt klumpfot gips! Vi kjøpet ikke noen "spesial" klær men var nøye med å få tak i klær med knapper heleveien ned i mellom beina, thigths og strømpiser som andre har nevt er en elendig idee helt grusom å ta på uansett hvor "slank" og godt tatt på gipsen er!! litt vide tigths kan funke men det vi var overlykkelig for at vi hadde brukt litt ekstra tid til å finne var snekker bukser og drakter med knapper hele veien ned på innsiden av beina og da mener jeg hele veien ned så du kan skifte bleie uten å måtte ta av og på bukse kun knekke opp i mellom beina! Bleie skift blir en utfordring der som gipsen er hele veien om på låre noe jeg regner med den er for dere også!!! Lykketil
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 ooog forresten, gutten til ei venninne var gipset, de brukte bare nattdrakter
marlou Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 hei, jeg vet at dette er litt seint men siden det alltid kan hende at noen andre kommer til å google dette vil jeg gjerne tipse om en nettbutikk som jeg tilfeldigvis kom over, og som er spesialisert i klær o.l. til barn med hofteleddsdysplasi! den har nettopp begynt å sende til Norge og har mye fint. her finner dere den: https://www.kiekhipwear.co.uk/hofteleddsdysplasi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Er du på Facebook?Det er en grupper der som heter putekrigen som er for foreldre med barn med hofteleddsdysplasi.Du han få veldig mange svar der Anonymous poster hash: fa64a...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå