Emma +??? Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Nå er det en tråd her for de med termin 17 juni og 17 juli. Jeg har termin 17 august og følte for å starte en tråd for oss:) Veit det er en del av oss som har termin ca da:) Hvordan står det til damer?? jeg er 32 uker i morra og har en enorm mage!!!!! Jente fra før som blir 3 i sept så har nok å henge fingrene i om dagen....venter gutt nå, finner overhode ikke navn til denne gutten....ellers i god form, trener en del og begynner å glede meg til fødsel nå skal ha ks 9 aug. Hva opptar dere andre med termin ca samtidig som meg om dagen??
Alida*Englebarn Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har termin 17 august men 18 august på ultralyd:-) Jeg begynner på uke 33 på tirsdag og har også stor mage, SF målene ligger akkurat på streken. Hun har snudd seg kjenner jeg, veldig til aktivitet i uke 32 og det er som om jeg kan se knærne og hun turner rundt. Min baby heter Amalie og skal ha et til navn, men det vet vi ikke ennå. jeg skal føde på Ullevål Sykehus og dette er min fjerde fødsel, det er 16 år siden siste fødsel. :-)
lille frø, mor til to Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har termin 24. august. Magen vokser fint og jeg hadde nesten glemt hvor stor den faktisk kan bli. Grøss... Vi er under tett oppfølging av Riksen så denne gangen er det litt mer nerver i spill. Men vi håper på det beste. Ser virkelig frem til å få overstått svangerskapet.
mon76 Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Heisann! Har termin 11.august og begynna å bli litt lei no. Har egentlig vore ganske frisk og opplagt heile svangerskapet, men siste veka har alt begynt å bli veldig tungt. Skal no egentlig bli veldig godt å få treffa veslejenta som skjule seg der inne. Har lagt på meg 9-10 kg og begynna å kjenna det godt i bekkenet og føler at eg må på do heile tid, spesielt på natta.
2små,rosa&blå Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Ja, nå begynner det jo å nærme seg for oss også, 2 små måneder igjen, men litt mindre for meg (-; Har termin 8 aug. Men sist gikk jeg 11 dager over, så vi får se når han kommer. Har lagt på meg hele 18 kilo!! Og gutten min fikk +6 % på veksestimering, så jordmor antok han ble et lite kilo (!) større en snuppa mi som veide 2970, så det kan jo bli interresant.. Har helt slutta med sukker for over 2 måneder siden etter jeg hadde en mistanke om at babyen var stor. Jenta mi var jo så liten sist så jeg tenkte jeg kunne drikke litt ekstra brus og kose meg med kake denne gangen, men NEIDA.. hehe.. Så nå gleder jeg meg så UTROLIG mye til cola og sjokoladekake! Kommer til å gå helt amok på bakeriet når gutten min kommer (-: Er egentlig ganske tynn i utgangspungtet, og når jeg ammer så renner kiloene av så da kan jeg spise så MYE jeg vil!!! Ellers så synes jeg sommeren har vert veldig fin til nå, mye regn og kjølig vær og lite sol og brennende hete det er umulig å komme seg bort ifra (-; Bor på sørlandet. Så håper på en fortsatt kjølig å våt sommer. Hva med dere? Har babyen deres snudd seg? Her snudde gutten min seg for en uke siden, men han ble der nede bare en knapp dag før han snudde seg rundt igjen. Men føler ikke det haster så veldig enda. Man får visst en ekstra ul i uke 36 dersom ikke babyen har snudd seg til da.
Alida*Englebarn Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Min jente snudde seg for litt siden, men i går var hun helt vill og jeg kunne se en kul som veltet seg over magen, strammet og det var hardt. kanskje hun snudde seg igjen:-O forundrer meg ikke...
mars09+aug11? Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Hei jeg har Termin 13.aug, og har ei jente på 2 år fra før, og venter gutt denne gangen. Syns det har gått veldig fort til nå, men merker jeg begynner å bli litt utålmodig hehe. men samtidig glad for at det er en stund igjen hehe. Magen begynner å bli ganske stor, og jeg er blitt veldig trøtt den siste tiden, så gleder meg til å gå ut i permisjon om noen uker mammamuffinen.med.mega.mage!: min ligger på tvers! men han har vel fortsatt god tid til å snu seg ned? jeg skal til jordmor i morgen, så er spendt på hvordan han ligger da. jeg tror ikke han har snudd seg. håper jeg også får en ny ul om han ikke snur seg ned snart!
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 20. juni 2011 #9 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har termin 24 august :-) Jeg har to gutter fra før, på 8 og 2 år. Begynner å føle meg ganske stor, selv om jeg stadig får høre at jeg ikke ser så stor ut :-) Har lagt på meg ca 8-9 kg, regner med å havne på 12-15 kg totalt. Helt greit det også... Venter jente denne gangen og vi gleder oss masse! Har ikke blitt lei helt ennå, men merker jo at ting begynner å bli litt tyngre nå mot slutten, hehe. Har hatt bekkenløsning siden uke 9, og har vært sykemeldt siden uke 14, men det har heldigvis blitt bittelitt bedre nå! Sikkert fordi snuppa har blitt større og gjør bekkenet mer stabilt. Deilig iallefall!! Var på 3D i uke 29 (halvannen uke siden) og da ble hun estimert til 1300 gram og alle målene var helt på gjennomsnittet :-) Ellers går dagene med til avslapping, lek med ungene, soling, litt hagearbeid og babyshopping når formen tillater det :-)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Har termin 16 august! Dagene går fort...enda.. Venter ei lita Frida.Har Adam(6) og Theodor(20 mnd) Formen er ganske grei...:/ Bekkenløsning,halsbrann,hormonell,sliter med pusten, nedpress...jadda....hører vel med:) Har en enormt stor mage,ifølge "alle" andre Jeg føler sånn veldig trang til "redebygging" for tiden. Har sykt lyst til og male og pusse opp....men loftstuen som jeg skal pusse opp er lagrings plass for svigers! Noe som IRRITERER meg meget!!!!! De lovte og flytte ut tingene til jul,og nå er det Juni! Jaja. Sånn går no dagan ;P Ha en fantastisk dag vakre gravide
Misa+spire i magen<3 Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 18 august her!! Venter ei lita jente, og har ei jente fra før av! Bekkenet er helt for jævlig om jeg får si det rett ut, plages av harde kynnere og de siste dagene har jeg fått mensmurringer. Er dette vanlig til å være annengangs? Begynner å lure på om snuppa har tenkt seg ut litt før
2små,rosa&blå Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 mars09+aug11? Min ligger også på tvers nå og da. Han romsterer noe veldig der inne, plutselig er hode ned og så er hode opp. Tror det er fordi det ikke er så lenge siden vi fikk sist og de sier at hode ofte festes seinere på andregangsfødende. Er ikke så bekymret for det. De har jo enda gode 7 uker og feste seg på. Tar ikke bekymringene på forskudd riktig enda. Tenker litt sånn at om han ikke snur seg skal jeg nok klare å presse han ut fordiom! Kommer iallefall til å prøve (-;
Tasselur Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Her er UL termin 17. august, og menstermin 21., så tassen kommer nok rundtomkring de tider. Vi venter gutt nr 3, og gleder oss til å få en hel guttebande! : ) Har måttet kaste inn håndkledet på jobb for et par uker siden pga svært dårlig nattesøvn siden jul, og bekkenet krangler også litt. Uvant, for jeg jobbet mer enn 100% hele veien begge de andre gangene. Men nå har jeg forsonet meg med at kroppen bestemmer, og prøver å ta det med ro. Ellers ligger tassen i seteleie foreløpig, håper han snur seg om ikke så lenge.. Nei, på tide å hente de to andre i barnehagen, dagens rolige periode er over. ; )
lillemeg:) Skrevet 22. juni 2011 #15 Skrevet 22. juni 2011 Heisann, jeg har også termin 17 august... Formen er i grunn ganske fin, trener 2 dager i uka på spenst og har lagt på meg ca 9 kg. Har begynt å være mer våken på natten, det er litt slitsomt, emn får liksom bare ikke sove. Har en gutt på 2 og en jente på 9 år fra før og venter en gutt igjen nå:) Var innom legen før i dag for å hente bekreftelse på termindato til NAV (ja, jeg vet,,, er veldig seint ute:/ ) Fikk han samtidig til å sjekke leie til babyen og det viste seg at hode bare var så vidt beveglig og lå godt nedi bekkent... Det stemmer godt med den følelsen jeg har hatt ift at det er bedre å puste nå... gikk 2uker over med første og ble satt igang på termindato sist, med begge to festet hode deg ca i uke 35-36.... Vil det kansje si at kroppen min forbreder seg litt bedre denne gangen? Hadde vært flott hvis den klarte det, har vært litt vel "trått" å få de to andre ut... Har ellers bestilt modningsakupuntur, noe jeg ikke har prøvd før... tror jeg har det meste av klær og utstyr i hus og gleder meg til å kjøpe inn de her små bleiene,kremer osv... venter litt med det...
Undretrollet Skrevet 22. juni 2011 #16 Skrevet 22. juni 2011 Her er termin 16.august og i dag har jeg vært på sein UL. babyen ligger i seteleie, så er spent på fortsettelsen på det... Ellers var den +2% på vektestimering og hadde nok forstervann. Så nå skal jeg si blædiblædi til alle som kommenterer at magen er så liten, og om den er så stor som den skal være Kjempeglad for at alt så så fint ut!! Plutselig ble det veldig liten tid igjen... Tenk om det blir setefødsel? Huff, tror kanskje jeg vil ha keisersnitt da... Og da blir det vel enda et par uker før termin... Hm... Tiden flyr Formen er bra, sånn forholdsvis
Mrs. Charming Skrevet 22. juni 2011 #17 Skrevet 22. juni 2011 Jeg har termin med ei jente 11 august og har en gutt fra før som blir tre år sent i år. Jeg har jobbet 100% hele veien og er stolt og fornøyd av det-uten å ha vært sykmeldt en eneste gang på grunn av graviditet! Jeg skal jobbe imorgen, men har etter det ferie og så permisjon. Jeg er i god form, men er tung nå og blir fort sliten. Jeg har gått opp kun 8-9 kilo foreløpig og får mye skryt for at jeg ser godt ut. Det er jeg veldig glad for!! Jeg har tanker om å føde i vann og siden jeg har begynt å få en del harde kynnere, tenker jeg hver gang på avslappings-og pusteteknikker jeg må huske på under fødselen. Jeg skal på ta en flyreise tett opp til termin og har sjekket om dette går greit-noe det i følge Norwegian gjør! Men tenk om jeg føder før tiden!!!..... Jeg fødte på termin forrige gang og tenker at det nå er greit å holde seg til den datoen nå også ;-D Hehehe... Det er det som opptar meg for tiden...Og pottetrening av eldstemann, så vi slipper to bleiebarn samtidig!
Bellamor79_høygravid Skrevet 22. juni 2011 #18 Skrevet 22. juni 2011 Heisann damer! Jeg har termin 7.august. Skal føde på St.Olavs Hospital i Trondheim. Venter ei jente. Er førstegangsfødende. Er i min 34 uke, jenta ligger 7% over gjennomsnittet på vekstestimering og har fått en forventet fødselsvekt på 4 kg. Håper de tar feil der, da jeg synes det høres litt mye ut til førstegangs fødsel. Skal på nu UL om noen uker for å kontrollere på nytt. Formen har stort sett vært grei etter jeg kom over i 3.trimester. De første var grusomme med mye plager og masse infeksjoner. Nå er det bare halsbrann, nedpress, hevelser (vann i kroppen) og tungpusthet som er igjen, men det er overkommelig ennå hvertfall. Ha en flott ventetid og en god sommer!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 22. juni 2011 #19 Skrevet 22. juni 2011 Så gøy å lese tråden. Jeg har også termin 17. august og skal ha keisersnitt 9. august (på grunn av 2 tidligere hastesnitt). Har en gutt som blir 3 i september og en jente som blir 5 i mars. Har hatt det litt (for) travelt på jobb til nå, men begynner på ferie og så rett over i permisjon (er lærer så det er ikke så lett å velge når en skal ta ferie og avspasering).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå