popstar Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Siden uke 12 så har magen vært ekstra støl, virker nesten som om jeg har tatt fler tusen sit-ups!! Den er også ganske stinn!! Er dette normalt? Er i uke 14. (Jeg nyser, hoster og brekker meg enda) Takknemlig for svar:)
Novemberbaby-nr2<3 Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har hatt det samme, og har litt enda (uke 21) det gikk over for min del da, uten at jeg utdypte dette for legen så sa han at livmoren vokser og strekker seg:) men er jo ganske ubehagelig da. jeg har i en uke nå hatt problemer med å reise meg fra senga, virker som om jeg ikke har magemuskler lenger:P
MK73 Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Hei, og hurra for popstjerna mi :-) Det du opplever er helt normalt. Jeg har ikke vært så veldig øm og støl, men man kjenner jo at ting vokser og gror, så litt voksesmerter følger med. Stinn, derimot, det har jeg vært, og det har det bare blitt mer av. Blir jo veldig fullt i mageområdet etterhvert, så det er også helt normalt. Magen min er stram (og det er den definitivt ikke til vanlig) og jeg har oppdaget en teori som tilsier at en viktig grunn til at gravide stryker seg ofte over magen rett og slett er at man føler seg stinn, oppblåst og full i magen, som om man har spist så altfor, altfor mye - for det gjør jeg ofte. Er altså ikke bare fordi man skal verne om og kose med den lille der inne :-) Lykke til videre! Klem til deg
popstar Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2011 Åhhhh så søt melding fra deg:)) Jeg går og stryker meg over magen hele tiden når den er stinn;) Og det er virkelig MYE som skjer der inne om dagen!! Spesielt på morgenen når jeg våkner, våkner magen til liv også. Kramper, stikninger o.l! Men deilig å kjenne på forandringer;) Fra bestekompisen min kom det tørt i går "du er den mest gravide kvinnen jeg har møtt, som er knappe 4 mnd!!!!" Hahaha!! Ja, ja... Shit au! Hvordan går det med deg?
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Hurra for popstar som har kommet så langt ja... Tror det du kjenner kan være kynnere.. Har hatt masse av det både i dette svangerskapet og i det forrige. Prøv å sett deg ned og slapp av når magen blir stinn. Hos meg går det over når jeg slapper litt av..Vi har en tendens til å bli litt overivrige på strykinga som har slitt litt for å bli gravid, men hvis du greier å la være ;-) så går det raskere over.. Det er ikke farlig, men livmora som jobber hardt. Og ang kommentaren fra kompisen din; du har lov.. ikke alle vet hvor mye du har gått gjennom før du ble gravid, og dessuten er alle hormonene med på å påvirke at vi ivf'ere føler oss mer gravid, fortere....
MK73 Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Hei, du, Rypefest! Jeg lurer litt på det der - hvordan føles egentlig kynnere? Skal det ikke være sammentrekninger i livmora? Tror ikke jeg har hatt noe sånt enda, men vil gjerne høre en beskrivelse fra deg som vet hva du snakker om :-)
MK73 Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 Hei, igjen :-) Haha, jeg er helt enig med Rypefest - du skal være så gravid du bare orker! (Det kan jo hende at du kommer til et punkt hvor du blir lei av det også, hehe...) Det er jo noe med det når man endelig får oppleve noe som er så sårt etterlengtet, over så lang tid, og som man har slitt så utrolig mye for. Her har magen virkelig poppet ut. Det skjedde noe da jeg passerte 20 uker, og nå er det definitivt en ordentlig gravidmage, selv om ingen våger å spørre meg enda, og naboene påstår at de ikke har sett det - haha, det tror jeg lite på. I så fall har de en rar oppfatning av den vanlige fasongen min... Jeg kjenner liv hver dag, og mønsteret har endret seg litt den siste uka, og best av alt (i tillegg til bevegelsene) er det at det imorgen er hele 5 uker siden jeg så en eneste dråpe blod. Woooohoooo :-) Håper det går enda 15 uker pluss! Jaja, vi tar det hele fortsatt en dag om gangen, og ligger mentalt sett langt etter alle andre når det kommer til graviditeten vår, men det er greit. Jeg er nå 23+2 - det er igrunnen helt uforståelig!
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Når magen blir stinn og stiv, så er det livmora som jobber litt.. Jeg hadde masse kynnere sist og nå er det ikke måte på.. De kommer helst på ettermiddagen når man er sliten ellers også. Hos meg merkes det med at den allerede store magen blir stein hard og strutter ekstra. I tillegg er det helt umulig å kjenne både lillesøster og lillebror... ;-) Det hjelper IKKE å stryke på magen, da tar det bare lengre tid før det går over. Hvis jeg driver med noe akkurat når en kynner kommer, rusler jeg rolig til nærmeste stol eller sofa og slapper av litt. Hvis de kommer når jeg er ute å går tur, så stopper jeg bare opp litt til det har gått over. Kynneren varer ofte bare et par minutter... Og hvis jeg begynner å stryke, ja da varer de lengre... MK73 og Popstar, gravide med IVF bak seg har ofte flere kynnere enn andre gravide mente min gynekolog. Dette fordi at livmora vår er så full av hormoner når vi først blir gravid.. Derfor begynner ofte kynnerene tidligere og er hyppigere. Forresten er vi nesten like langt MK73, jeg er 23+6 i dag. Og magen er like stor som da jeg fødte snuppa for 3,5 år siden... Så du kan tro jeg er diger....Og større skal jeg blir for begge gullene mine følger normal enlingkurve... ;-) Så nå er det bare å vente på å bli gedigen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå