Gå til innhold

Når blir en gutt mann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg flirer litt for meg selv når unge jenter snakker om mannen sin. Så viser det seg at han er 22 år. Da vi selv var på den alderen, følte jeg slettes ikke at mine mannlige venner var "mann".

 

Ja, jeg vet det er forskjell på folk, og vet også at når man bikker 18, blir gutter omtalt som mann i media f.eks. Men, en guttevalp på 18 er da slettes ikke noen ekte "mann" på mange år ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ved passerte 30 kanskje? Eller 35? Jeg er 30, og jeg er ingen dame, er jente enda jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er jo det. Som jeg sa i hovedinnlegget så vet jeg jo at formelt sett blir alle gutter over 18 omtalt som menn. Samme om de er gift, da er han jo en eller annens mann. Men, poenget var at uansett hva de formelle titlene er, så klarer jeg ikke seriøst kalle en "valp" på 22 for mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+ da er man en skikkelig mann. Eller jeg vil kalle en mann en som kan ta skikelig ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flau over å tilhøre en generasjon der "voksen" er et skjellsord.

 

Juridisk sett regnes man som voksen når man fyller 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare for dumt. Jeg har selv vært voksen og tatt meg av alt som har oppstått i livet og tatt ansvar for meg selv siden jeg ble 18. Jeg løper ikke hjem til mor hver gang en regning kommer, og om en med motsatt kjønn gjør det samme så er jo også han voksen. det handler jo om å ta ansvar ganske enkelt. Noen greier aldri å ta ansvar mens noen er klar for livets utfordringer før de blir 18. Hvem er dere som kan sette en spesifikk alder på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt blir til mann når han blir myndig, dvs 18, at ikke alle oppfører seg som voksne før de er 40 er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg omtaler nok hannkjønn som gutter ganske laaangt opp i 20-årene,,, og starten av 30-årene også, tror jeg...

 

 

En annen ting er i forhold til begrep; helt ok å kalle det for mannen sin dersom begge er 18år og gifte. Ikke ok å kalle han for mannen sin dersom begge er over 50, men "bare" samboere.. Etter min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...