Gå til innhold

Når blir en gutt mann?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg flirer litt for meg selv når unge jenter snakker om mannen sin. Så viser det seg at han er 22 år. Da vi selv var på den alderen, følte jeg slettes ikke at mine mannlige venner var "mann".

 

Ja, jeg vet det er forskjell på folk, og vet også at når man bikker 18, blir gutter omtalt som mann i media f.eks. Men, en guttevalp på 18 er da slettes ikke noen ekte "mann" på mange år ennå :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ved passerte 30 kanskje? Eller 35? Jeg er 30, og jeg er ingen dame, er jente enda jeg;)

Skrevet

Jeg tenker midten av 20 åra..

Skrevet

Jeg mener hvertfall 30. Da klarer jeg nesten å se på gutta som mannfolk.

Skrevet

Men om ei jente er gift med en på 22, så er han da mannen hennes...

Skrevet

Ja, han er jo det. Som jeg sa i hovedinnlegget så vet jeg jo at formelt sett blir alle gutter over 18 omtalt som menn. Samme om de er gift, da er han jo en eller annens mann. Men, poenget var at uansett hva de formelle titlene er, så klarer jeg ikke seriøst kalle en "valp" på 22 for mann.

Skrevet

35+ da er man en skikkelig mann. Eller jeg vil kalle en mann en som kan ta skikelig ansvar!

Skrevet

Helt enig med 01:44!

Skrevet

Jeg er flau over å tilhøre en generasjon der "voksen" er et skjellsord.

 

Juridisk sett regnes man som voksen når man fyller 18.

Skrevet

Det varierer, men en god del gutter blir aldri menn,- mentalt sett.

Skrevet

Dette blir jo bare for dumt. Jeg har selv vært voksen og tatt meg av alt som har oppstått i livet og tatt ansvar for meg selv siden jeg ble 18. Jeg løper ikke hjem til mor hver gang en regning kommer, og om en med motsatt kjønn gjør det samme så er jo også han voksen. det handler jo om å ta ansvar ganske enkelt. Noen greier aldri å ta ansvar mens noen er klar for livets utfordringer før de blir 18. Hvem er dere som kan sette en spesifikk alder på dette?

Skrevet

En gutt blir til mann når han blir myndig, dvs 18, at ikke alle oppfører seg som voksne før de er 40 er en annen sak.

Skrevet

Hmmm, jeg omtaler nok hannkjønn som gutter ganske laaangt opp i 20-årene,,, og starten av 30-årene også, tror jeg...

 

 

En annen ting er i forhold til begrep; helt ok å kalle det for mannen sin dersom begge er 18år og gifte. Ikke ok å kalle han for mannen sin dersom begge er over 50, men "bare" samboere.. Etter min personlige mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...