Gå til innhold

Urinveisinnfeksjon.. Flere med erfaringer/kunnskap?? HJELP!!:-( vondt:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang deilig dag på sørlandet idag sitter jeg hjemme i kveldingen, sønnen vår på 7 og tulla på 2,5 sover for lengst, mannen er i Bergen på båt tur..kjenner på kroppen/symptomene at er det ikke urinveisinnfeksjon, så vet ikke jeg!!:/ dette er vondt! Kjenner det i ryggen å, + at bekkenet krangler allerede i uke 18!:-(. Hvordan takler jeg dette til en evt behandling?? Skal jeg tisse/sitte hele tiden eller skal jeg bare fint vente litt mellom hver gang? Kjerringråd??:-( HJELP! Noen som vil dele erfaringer/ kunnskap med meg/andre med samme spmål??? Ringt legevakt, men lite hjelp..fikk beskjed om å ringe opp imorgen tidlig, fordi det ikke er akutt... Selvf. dør jeg ikke, men det går an å prøve å gi litt medmenneskelighet/ eller snev av serviceinnstilling i andre enden av telefonen:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urinveisinfeksjon som ikke blir behandlet i svangerskapet, kan faktisk føre til for tidlig fødsel....jeg ville definitivt ringt tilbake til legevakten å forlangt å komme inn! Ellers finnes det en del råd,som virker i varierende grad, men er verdt et forsøk:

Drikk,drikk og drikk...(mye vann og appelsinjuice)

Ha på varme omslag rundt blæren.

Tiss over en bøtte med varmt vann

Koom ikke på mer i farta....ønsker deg god bedring...og håper du kommer gjennom på legevakten igjen:)

Skrevet

Kom deg på legevakten med en gang! Ta med deg en urinprøve og forlang blodprøve!!! Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjon helt siden starten av svangerskapet..og nå har det ført til nyrebekkenbetennelse!! Jeg har blitt lagt inn på sykehuset!! Ble innlagt forrige uke, og lå der i 1 og en halv dag og fikk intravenøs behandling + tabletter.. igår ble jeg lagt inn på nytt fordi infeksjonen ikke er borte..medisinene hadde visst ikke fungert :/ Så nå må jeg bli her til imorra for å se om jeg kan bli kvitt faenskapen..

De smertene du har i ryggen kan være tegn på at urinveisinfeksjonen du muligens har utvikler seg og går oppover mot nyrene..og det er veldig vondt..og tro meg, det blir ikke bedre!! :( Nyrebekkenbetennelse kan føre til for tidlig fødsel.. Er ikke for å skremme deg. Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til legevakta/føden med en gang. Da må de ta deg seriøst..for du skal ikke gå rundt og ha vondt!!

Klem fra Meg!! :) Og god bedring!!

Skrevet

Hei :) Jeg har supererfaring med dette uheldigvis... Har hatt det flere ganger i graviditeten og tidligere.

IKKE drikke appelsinjuice!! Da dette inneholder masse sukker som bakteriene i blæren liker så altfor godt. Du kan derimot kjøpe inn masse friske sitroner og ha i vannet. Kjør på med MASSE vann og masse sitroner. Etter jeg begynte med en sitron dagen i vann så har jeg ikke hatt UVI. Det er nå 2 mndr. siden sist (bank i bordet!!).

Ellers så er det lurt å ikke løpe på do hele tiden, for da irriterer du urinveiene dine enda mer.. med all tørkingen o.l.

Kom deg til legevakten. Si at du også har vondt i ryggen.. noe som faktisk kan tyde på at dette har kommet helt opp i nyrene, og det er ikke bra å gå med for lenge nå som du er gravid.

God bedring :)

Skrevet

Signerer Petrinemor.

Hadde uvi ca 7 gng forige sv.skap. Helt forferdelig og fikk noen grusomme kynnere pga uvi-en. Kom deg til legevakten du.

Masse god bedring:)

Skrevet

Heisann. Kom meg til legevakten idag tidlig, og fikk konstatert infeksjon i urinveiene, men heldigvis ikke progressert seg! Heldige meg, fastlegen min(VERDENS BESTE LEGE) -og dyktigste!:) var der og tok meg imot:) fikk tabeletter av noen form for antibiotika, og det er faktisk bedre etter bRe noen timer, med tre tabeletter daglig en uke, skal det være bra:) TUSEN TAKK, for alle tips, lykkeønskninger og deling av egne erfaringer!:) det hjelper oppi hodet å lese sånt:) håper jeg er ferdig med dette. Drikker vann med sitron i,det er jo bare GODT!:) takk:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...