Gå til innhold

Når kan barn begynne å jogge?


HTC

Anbefalte innlegg

Når jeg er på hytta, jogger jeg hver dag om morgenen. I juli skal jeg være på hytta i 4 uker.

 

Sist vi var der oppe, maset den største jentungen om å være med. Jeg syntes hun var for liten til å bli med og sa nei. Hun er 7 år og 3 mnd.

 

Jeg vet hun kommer til å mase igjen, når vi drar opp til sommeren. Jeg har planlagt at hun får med sin sykkel og kan sykle ved siden av meg som jogger. Det blir helt sikkert ok. Lurer likevel på når det er greit hun kan jogge med meg?

 

Dette er ikke viktig for meg, men hun maser og maser, så tydligvis viktig for henne.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan hun ikke være med å jogge?

spiller vel ingen rolle om en 7 åring løper i en fotballkamp, eller på joggetur? Bevegelse og aktivitet er jo bare sundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller gode spørsmål.

 

Vet ikke helt hva jeg er redd for. Kanskje litt preget av at jeg ikke selv har sett såpass små barn jogger, bekymrer meg for skjelett og muskler samt støt opp igjennom kroppen krever med jogging. Hun er ung og i utvikling.

 

Hva med utstyr? Jeg har gode joggesko, hennes joggesko er typisk "kjøp joggesko og sandaler sammen til pris av en" ... Jeg kan sikkert kjøpe gode produkter, men ikke kun for en prøverunde.ee

 

Jeg kan prøve, men ønsker litt tilbakemelding på om det er ok å prøve nå, eller om jeg bør vente. Hun har ingen løpetrening (som fotball) til vanlig. Kun svømming hun har gjennomført en dag i uken de to siste årene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve en morgen å ta henne med på (kanskje) en kortere runde i litt lettere tempo enn du vanligvis jogger så får du se om hun liker det, tåler det etc. Kan jo jogge din vanlige runde om kvelden etter barna er lagt seg (eller før de står opp om morgenen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her på 7 år syns det er veldig stas åvære med meg å jogge!

Hun jogger like langt som meg, og har da en bedre utholdenhet og form enn sin mor:) Vi jogger i skogen med mykt underlag (barkeløype) med både oppover- og nedoverbakker- ikke noe problem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne et par gode joggesko og ta henne med! Ungerløper jo hele tiden uansett, så er neppe noe problem. Ungå å løpe på astalt, det er det beste for kroppen både til deg og datteren din.

Kos dere på joggetur, er kjempeflott om du kan gi henne gode treningsvaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger er skapt for aktivitet. Kan bare snakke for egen del, men min 3,5 åring som går i naturbarnehage løper rundt hele dagen....så en joggetur for en 7 åring er ikke farlig. Aktivitet er topp!! Og heldige deg som har en 7 åring som velger en joggetur fremfor tv-spill etc. Bare motiver henne til å være med...la det bli en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...