Gå til innhold

Kan nokon fortelle meg om rifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså fins det grader av det og korleis fungerer det? Og kor lenge har ein vondt? Dusjer ein lenger ein kun ein veke etter fødsel eller kansje ein dusjer ein gang for dag i 2 veka etter fødsel?

Kan nokon fortelle meg det og trøste meg litt fordi eg har så innmari vond nedentil at eg tar smertestillende tre ganger for dagen.Eg fikk ein gut på mandag og det gjer ufattelig vondt nedentil, har sikkert ein rar gange hehe klarer ikkje og sitte normalt på ein stol heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn nederst på denne siden, der står det om gradene. http://m.klikk.no/foreldre/barnimagen/article573290.ece

Det er fælt å ha det vondt etter rifter. Har du måttet sy i lukkemuskelen er det ekstra vondt. Vet ikke helt hva du mener med dusjing? Grønnsåpebad? Det fikk jeg beskjed om å gjøre så lenge det er vondt, men bruk medisinsk grønnsåpe. Jeg syns det var bedre. Bruk isbind (hell vann på et bind og legg det i fryseren), husk å legg det inni en sokk eller noe, ikke rett på huden. Du kan også smøre på xylocain salve, men det svir veldig først. Jeg kunne ikke sitte på en vanlig stol før det hadde gått tre uker, men det ble gradvis bedre, var ikke like vondt første uka som neste osv. Bor du nærme sykehuset, ville jeg ringt dem for å få de til å se på det. Spør også om beste smertelindringscoctail (jeg fikk naproxen og panodil). Føler med deg! Ikke godt å ha det sånn.. Ødelegger så mye av barseltida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...