Gå til innhold

stafylikokker....noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar har visstnok fått dette. han har hatt en byll på halsen på str med ett egg, og høy feber (41).

På legevakten får han beskjed om å vaske seg i spesiel såpe hver dag, alt sengetøy hver dag +++ noen medisiner. i 10 dager, er det ikke bra da må han på riksen eller ullevål(husker ikke helt detaljer)

Han har ikke fått beskjed om hva slags stafylikokker han har(vet at det finnes froskjellige)

Han bor til vanlig i asia, og har mest sannsynlig blitt smittet der nede. vi har ikke vært i nærheten og jeg er også gravid så vi kommer ikke til å se han på en stund.

Lurer på om noen har peiling på slike stafylikokker, hva de "gjør"og hva slags skade de evnt kan skape. Vil ikke bli smittet mtp mini i magen.

Noen som vet om dette er farlig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell på stafylokokker, noen er svært agressive, mens andre har vi faktisk i huden hele tiden. Jeg har svært dårlig erfaring med staffer, og ville holdt meg langt unna (det har vist seg at kroppen min av en eller annen grunn ikke har noen motstand mot staffer, så jeg blir veldig dårlig..). Noen staffer er kjøttetende, og er man riktig uheldig kan man støte på antibiotikaresistente kjøttetende stafylokokker!

Uansett ville jeg holdt litt avstand til de har funnet ut hva slags type dette er. De smitter ved kontakt, så om noen får smitte på hendene sine og tar på deg, kan du bli smittet, eller om du tar på noe som har smitte på seg.

For noen som ikke har opplevd harde angrep av kjøttetende stafylokokker kan dette kanskje virke litt ekstremt, men jeg holdt på å bli spist opp, og det var helt forjævelig smertefullt...

http://no.wikipedia.org/wiki/Stafylokokker

http://www.snl.no/.sml_artikkel/stafylokokker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...