Gå til innhold

Tips om søt tapet/ interiør til jentebarnerom ønskes!! =)


Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Da skal det gutteblå soverommet som var igjen etter forrige eier få en litt mer "feminin" touch, og jeg trenger tips om fine tapeter eller annet kult interiør! Så suupert hvis noen vil hjelpe med linker eller tips om butikker i Akershus/ Oslo-området=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler tapeter på www.retrovilla.dk. :) Masse fint hvis du er ute etter noe ikke "alle" har. Hvis ikke har Ferm Living utrolig mye fine tapeter, vi har den med de gule trærne (Dotty) på stellerommet, den er helt herlig! ISAK har en del morsomme og fine tapeter og Pip Studio er knall for små jenter, særlig den rosa med fuglene på. Den pleier de å ha f.eks på Maxbo, så de skal være ganske lette å få tak i. ;) Det var noen av mine tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget til et lys lilla rom til jentene våre. På ene veggen er det en tapet med sommerfugler på (er fra Hanna Montana eller High school musical - husker ikke helt). Ellers i rommet er det sommerfugl-lampe i taket, sommerfuglgardiner, og jeg har malt små sommerfugler rundt på veggen i rommet i en mørk lilla farge.

 

Vi har fått mye skryt for dette rommet..

 

Tapeten får du nok tak i et sted der de har tapeter, vi kjøpte vår på en Fargehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 takk for flotte tips, her var det myye fint ja!! Skulle gjerne kjøpt nesten alt inne på den laura ashley-siden der, meeen så var det jo dette med pris, og frakt og toll osv da.. :P Og pip studio sin rååsa fugletapet var jo kjempesøt da, smeelt hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for ensfarget, men med feks en vegg i konstrastfarge, så tilføre mønster på gardiner, puter og lamper. Det er mye enklere å oppgradere og endre enn å tapetsere om. Jenta vår har tre hvite og en grønn vegg, men alle sier at det er et skikkelig jenterom, fordi tilbehør er holdt i hvitt og skarp rosa.

 

Pass deg også for mønster som blir barnslige og umoderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest overlord

Vi har malt veggene i lys lime fra Jotun. Tak og karmer i hvitt. Ble skikkelig fint. Denne fargen er fin sammen med de fleste andre farger. Har rosa gardiner, og rosa knotter på skapet. Ellers er møblene hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Maxbo har de kjempefine Mummi-tapeter. De er veldig søte! Finnes i flere farger og med ulike motiver. Ville ikke tatt det i et helt rom, men kanskje på en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips, jeg tar gjerne imot fler=)

Rommet som det er snakk om, er ganske lite, derfor tror jeg ikke det blir for "voldsomt" med tapet på den ene veggen.. Men klart- det er jo vanskeligere å endre hvis man skulle ønske det med tiden... Har også et annet barnerom som skal til pers, men der er det malt trepanel på veggen, som nå er ganske mørkegrønn. Der tenker vi å male det hvitt istedet (kanskje antikkhvitt eller no i den duren der), og heller få inn litt farger på interiør og gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt rommet til datteren vår i to ulike farger - en skikkelig søt rosa, litt som sukkerspinn, og en ganske knall grønn. Har malt himmel og jord liksom. Himmelen er rosa og går halvveis ned på veggene i "bølgemønster" og møter den grønne i skarp linje. Taket malte jeg bare ett strøk og det ser ut som at det er svake "penselskyer" i taket. Har en sol-lampe i taket og en blomst-lampe på vegggen ved senga. Senga og et dobbelt klesskap er hvitt, mens to kommoder er i mørk,høyglans lilla. Har også malt to stoler i samme lillafarge, mens et bord har lilla bein og hvit bordplate. Lampene er kjøpt på IKEA. Gardinene er i en litt mørk rødfarge med forskjellige barnemotiv på. De passer faktisk veldig godt til fargene på rommet.

 

Jenta vår stortrives på rommet sitt og vi har fått mye skryt for det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...