Gå til innhold

Kriterier for bilstoler...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår babystol, Maxi Cosi, holder jo til 13 kg. Min gutt er ikke det enda, og ikke rekker hodet hans over kanten i det hele tatt heller...

Synes alle skifter stol før ungen er ett år..

 

Når er det liksom på tide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også de fleste skifter før året, gjerne i 5-6 mnd alder. Jenta mi er 13 mnd og passer fortsatt pent inn i brio primo setet sitt. Hun er heller ikke altfor tung for det. Dessuten kjører vi sjelden, bruker som oftest buss.

 

Men har likevel tenkt å investere i nytt sete når skattepengene kommer. Da blir det testvinneren fra besafe.

Skrevet

Jeg har byttet når ungene har blitt for lange, altså at ørene er over kanten. Da var eldste 13 mnd, mellomste 10 mnd og yngste på 10 mnd bruker fortsatt IZI Sleepi setet sitt. Skal uansett kjøpe nytt (bakovervendt) sete når skattepengene kommer, for plutselig en dag så har han også vokst litt :)

Skrevet

Vi har nytt sete til jr. Men han er 12,5 kg og hodet stikker kanskje 1 cm over kanten. Så kunne jo i teorien brukt babysetet enda. Som reserve...

Og han er 2 år;) Så enten har jeg en liten unge eller så har andre store barn;)

Skrevet

Man bytter når ungen er for lang eller for tung. Eller om barnet mistrives i setet sitt.

 

Vi gjorde det på grunn av det siste, og bilturene ble en fornøyelse etter det. Tror jr hadde litt klaus rett go slett, og hatet å sitte i babysetet der san lå bakover, og ikke kunne se ut vinduet.

Byttet da han var 8 mnd.

 

Så lenge de er inenfor vekt / aldersgrensa til sete i neste klasse, spiller det da ingen rolle om noen bytter tidlig ?

 

 

Skrevet

Har byttet rundt 7-8 mnd. på begge. Har rett og slett ikke hatt behov for babysetet lengre. Ikke bærer vi babyen i det lengre og det har blitt en fronøyelse å være på kjøretur. I tillegg er det lettere å feste selen. Ser ikke grunnen for at de skal ligger i bilstolen som en banan og kikke i taket når det er like trygt å sitte å se ut vinduet.

Skrevet

Hva slags bilstol har du an 20:15?

Min har absolutt ikke ligget som en banan i Maxi Cosi setet... Sitter godt opp i det og ser ut vinduet i ene bilen vår som er litt høy...

Skrevet

19:46 her.

 

Hadde maxi cosi babysete med base.

Kjørte WV Passat, ny modell da jr var baby. Og ikke p ånoen som helst måte kunne jr se ut av vinduet eller sitte oppreist.

 

Byttet til et HTS izi sete, og det var fantastisk.

Skrevet

20:15. Har/hadde maxi cosi (både med og uten base) og har vært fornøyd med det. Men i babysetet skal de ligge som en banan. Hvordan har babyen din lagt i setet etter din mening?

Skrevet

Om bil har noe å bety så har det vært i en bmw 3-serie, audi A6, volvo xc90 og bmw x5.

Hadde forresten en periode en akta graco med base, samme greia med det setet.

 

også 20:15

Skrevet

Bilstol nr 2 er tryggere enn babybilstolen. Så helst bør en bytte så fort barnet når kriteriene for bilstol nr 2.

Grunnen til at babybilstol blir anbefalt til 1 år, er for å unngå at foreldre snur barnet fremovervendt alt for tidlig. Nå er jo 1 år også for tidlig å sitte fremovervendt, men er vell bedre enn fra f.eks 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...