Skatt-i-magen Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Hei, På grunn av stort barn sist (fødte 13 dager etter termin), og kostregulert svangerskapsdiabetes denne gangen, ble jeg satt opp på ekstraordinær ultralyd i dag. Jeg har 8 dager igjen til termin. Hovedmålet med denne undersøkelsen var kun å vektestimere babyen. Jeg har tidligere hatt to ultralydundersøkelser der alt så greit ut, så derfor spurte jeg min 7 år gamle sønn om han ville være med til doktoren og se babyen på ultralyd (han har jo sett bildene fra både seg selv og lillesøsteren). Da vi kom dit, og jeg spurte om han (og faren) fikk være med inn, fikk jeg klar beskjed om at barn ikke hadde noe på en ultralydundersøkelse å gjøre. Jeg ble skikkelig paff, og ba min mann og sønn sitte igjen på gangen mens jeg ble med legen inn. Jeg trodde jeg gjorde det rette da jeg spurte om gutten ville bli med. Klart han ville, så vi hentet han tidlig fra skolen, og gledet oss hele veien dit. Vi har bevisst ikke tatt han med de andre gangene (til sykehuset, der jeg har hatt de andre to ultralydene), siden det var usikkert både i uke 12 og uke 18, men nå.. i min 40.uke, så jeg ikke problemet med å ta han med, heller fordelene... Har dere noen erfaringer fra lignende situasjoner, med å ta søsken med på ultralyd?
Mrs. Bouquet Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Ja, jeg har hatt med barn når vi har gått privat og betalt for underholdninga eller hva man skal kalle det. Men i det offentlig blir de stort sett vanskelige. Ikke fordi det er et problem for barnet, men fordi de ikke vil bli forstyrret. Mange ser det som respektløst å ha med andre enn far (evt. noe til støtte om man er alene) Da føler de at man ikke tar jobben deres alvorlig nok og ser på det som underholdning.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Det er forresten mange sykehus som informerer i innkallelsen til ordinær UL om at barn ikke er tillatt fordi det kan virke forstyrrende.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Vi spurte største storesøster(6 1/2 år) om hun ville bli med på 3d-ul dersom alt så bra ut på den ordinære ul. Dette ville hun mer enn gjerne, og det var heller ingen problem å ha henne med. Synes den ordinære UL bør være forbeholdt mor og far. Men dersom man av ulike grunner har flere i ettertid, og alt ser bra ut(som det i ditt tilfelle gjorde), ser jeg virkelig ingen grunn til at søsken ikke skal få bli med...
Grace2011 Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Vi hadde begge jentene med oss på 3D ultralyd i uke 31 (privat klinikk). Jentene er 4 og 6 år gamle. Legen sa at så lenge de er rolige og stille så går det helt fint. Og det gikk helt fint også! :-) Jeg synes at det ikke bør være et problem å ha din 7-åring der, det er vel ikke det samme som om du tar en to-årong i trassalder med??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå