Gå til innhold

Hvilken vogn?


hanne_81

Anbefalte innlegg

Hva slags vogn ser dere på for deres oktoberbarn? Jeg synes det er forferdelig vanskelig! Har vært innom tanken på en Simo Duo siden de er så store i bagen og så romslige, men nå vurderes den mye lettere tfk joggster twist med multi-x bag. Tenker det kan være veldig beleilig med håndbrems på vinterføre, spesielt siden vi bor med mye bakker! Og med multi-x bagen slipper man problemet med at man ikke kan ha barnet mot seg den første tiden når det vil sitte oppe. Men jeg er bekymret for om bagen ikke er lun nok. Det finnes så lite informasjon om den fra brukere, sikkert fordi den er såpass ny. Ikke kan jeg finne innermål på den noe sted engang (bortsett fra et sted, men der ble det sammenlignet med mål for quick-fix bagen som jeg ikke tror stemmer helt..)

Hva har dere kommet frem til så langt? Har noen av dere sett eller testet multi-x bagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde Simo kombi-vogn, og var fornøyd med den.. Men pga den er noe ødelagt på understellet, og pga tyngden, har vi nå kjøpt TFK Joggster Twist:) Bagen i den er også stor og god:)

Vurderte også multi-x bagen, men dropper den da den i mine øyne ser helt rar og "knotete" ut..

Lykke til med valget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt Emmaljunga edge duo. Syns også det har vært utrolig vanskelig med vognvalg, og tilslutt bestemte jeg vel meg pga utseende... Jeg syns de vognene er utrolig fine. Har hørt at de skal være litt tunge dog. TFKen har jeg falt mer og mer for, og det er nesten som jeg angrer. Men bagen til TFKen er mye mindre.. Sittedelen er derimot veldig romslig, og liker den godt pga det. Liker også håndbremsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Brio Go. Bor i byen, ikke de lengste vintrene. Og passelig bag til barn født i oktober, stor sportsdel som times perfekt med at babyen nok er klar for sitting mv i løpet av våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forts. fra over. Og mulighet for å feste bilstol rett på. Samt god trillekomfort, bagen står høyt og god plass og lett tilgjengelig kurv under... Vi er sikre i vårt valg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe i kalde nord er det de store gamle merkene som gjelder. Med 6 mnd vinter hvert år er det kronglete med 3 hjul. Vi har kjøpt emmaljunga tvillingvogn til vinteren, men regner med å erstatte den med en lettere vogn nå våren setter inn i mai/juni. Slev om vogna er tung i utgangspunktet er det lettere å trille med hjulene i samme spor enn med to spor foran og to spor bak... Vet det av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Hos oss står det mellom TFK Joggster Twist eller Bugaboo Cameleon.

 

Emmaljunga er helt uaktuelt. De er så store og tunge. Og Brio Go vurderte jeg sterkt frem til jeg prøvde den. Sammenlignet med Bugaboo når den dessverre ikke helt opp etter min mening.

 

Bugaboo står øverst på lista fordi den har overlegen brukervennlighet både ift at den er lettkjørt, enkel å svinge, den er enkel å slå sammen og veier bare 9 kg. Også er det superenkelt å snu både sittedelen og selve styret. Baggen er stor og sittedelen er ergonomisk utformet.

 

TFK Joggster Twist er nok bedre på grusvei og snø, men jeg vil gjerne at sportsdelen kan snus mot foreldren i starten. Og jeg liker ikke multi-x baggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg synes også det var svært vanskelig å finne min vogn, men nå har jeg funnet den og den er fantastisk. Emmaljunga city cross duo vogn. Den er veldig fin og også veldig praktisk. Jeg har bestillt fargen beige beuty ( special edition 2011) og har bestillt den i Strømstad. Den er også kåret til best i test på TV2. Den finnes bl. annet på Barnevognhuset...Absolutt å anbefale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Bugaboo her også, da den har blit kåret til best i test, liten (men god bag) og enkel og legge sammen, får den lett inn og ut av bilen :) Har til nå ikke hørt noen klager på denne vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Jeg måtte google dette med størrelsen på hardbaggene, og der står det at tfk sin hardbak er 82cm mens emaljunga edge duo er 79..... finnes det flere størrelser på hardbaggene til eed da? isåfall er vel tfk sin ikke så veeeeeldig myyyyye mindre...?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også city cross og stelleveske i sverige. Vi sparte ca 1500 kr på det. Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært i butikken var det jammen ikke mye interesse igjen for TFK må jeg si! Føltes ut som om jeg hadde en trailer foran meg! Vi havnet på den rimelige 3-hjulingen til barnas hus, ikke bare pga pris, men dette var det beste alternativet! Og regntrekkket fra TFK passer perfekt :) Kan ikke skjønne at jeg ikke ser flere av de vognene rundt omkring. Men så er det jo først i år at de har fjæring i understellet, det hjelper jo veldig på. Endel god del andre oppdateringer har også kommet, vær obs på dette om dere har slått den fra dere basert på kjennskap til tidligere modeller. Kjempeflott vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har i lengre tid vurdert vogn fram og tilbake, men har endelig falt på Emmaljunga city cross med city bag. Har prøvd den i butikken og falt for den med det samme! Eneste negative er at mange sier bagdelen er liten, men de i butikken sa at den bare var 2 cm kortere en edge duoen. Vogna var iallefall betydelig lettere enn edge duoen, gleder meg til å ta den i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...