Gå til innhold

Jobb og gravid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg jobbe me utagerende psykisk utvikligs hemmet, når syns dere at man bør sykemelde seg?

Eller si det til sjefen så det kan tilretteleggas?

 

Klarer nok de fyste månedene men er usikker på når det begynner å vise!!

 

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter vel at du er forpliktet til å si det til din arbeidsgiver så snart du vet det, og så snart det kan påvirke din arbeidsevne. Min venninne som jobbet 1 på1 med en mann med periodevis kraftig utaggering ble allerede etter få uker flyttet over i en annen turnus med mindre fare for slag og spark.

 

Uansett er det ikke du som sykemelder deg, men legen som avgjør om du kan fortsette i jobben, få svangerskapspenger (bedre enn sykemelding!), eller bli sykemeldt, helt eller delvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...