Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Da jeg fikk TR på besøk på søndagen, så ble jeg først skuffet. Skuffelse gikk så over i et enormt raseriutbrudd -noe som da slevfølgelig måtte gå utover den snlle samboeren min... Er ikke alltid lett å skal være positiv og se fram mot ny pp når man blir skuffet gang på gang.. Ikke hjelper det at man har nære venner som har blitt gravide og skal fortelle om hvor fantastisk det hele tiden, samt mase på at NÅ må vi da lage baby vi også. dere skulle bare visst.. Dette har faktisk fått meg til å trekke meg litt bort fra de - det er vondt å bli maset på, og at de hele tiden skal påpeke at "det er så lett å lage baby" hjelper ikke det heller. Men.. på mandag bestemte jeg meg for at nå skal vi klare dette! Vi skal i alle all gjøre alt det vi kan for at vi skal bli gravde. Så dette gjorde vi: - bestilte masse eggløsningstester på nett - bestilte Pre seed som jeg skal bruke de dagene rundt EL - gikk til innkjøp av nye multivitaminer, som både jeg og sambo tar - gikk til innkjøp av grapefruktjuice (jeg synes heldigvis ikke at det smaker så vondt) - fikk endelig samboer til å ta zink (vet det kan ta noe tid før det virker på kroppen) - bestemte oss for ¨ha sex hver eneste dag (noe sambo ble glad for) - ta to kapsler Bidronninggele hver dag Fra før så spiser vi sunt, er aktive, drikker tran og tar folat. Det er ingen som kan komme og si at vi ikke prøver så godt vi kan i alle fall
vår første 19 mnd prøving Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Så enig med deg! Jeg sitter og skal gjøre akkurat det samme ! Tok en test i dag den var negativ.. hadde IKM 12 Juni å kjenner jeg blir så sint og lei meg .... nå har vi prøvd over 1 år å det går fortsatt ikke! I tillegg til alt det du skrev så skal jeg bestille meg en realsjekk både innvendig med UL og ta hormon prøver hos gynekolog privat. Skal ha svar på hvordan kroppen er nå! Gidder ikke vente på det trege sykehuset lengre!!! Har ikke utredning der før i november!! Måtte bare få det ut ! Når mensen kommer som den sikkert gjør iløpet av de neste dagene så skal spiren sitte DENNE runden!!
Vårbarnet med to små Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Sitat "Ikke hjelper det at man har nære venner som har blitt gravide og skal fortelle om hvor fantastisk det hele tiden, samt mase på at NÅ må vi da lage baby vi også. dere skulle bare visst.. Dette har faktisk fått meg til å trekke meg litt bort fra de - det er vondt å bli maset på, og at de hele tiden skal påpeke at "det er så lett å lage baby" hjelper ikke det heller." Jeg er så enig, så enig!! Jeg har også trekt meg bort fra vennene mine, jeg orker ikke lenger maset om "har det skjedd noe hos deg ennå da?", "ting tar tid, bare ikke tenk på det - så er det så lett å bli gravid så" Ja, det er jo lett - for de som ikke trengte å prøve mer enn i to - maks fire måneder. Men, de trenger vel ikke gå rundt å fortelle meg hvor lett det er å bli gravid?? De trenger vel heller ikke dytte barna deres opp i fanget mitt? Jeg føler ikke for å sitte å dulle med de - det gjør bare vondt - for mitt eget savn etter barn er så stort!! Fertilitetsmonitoren min viste max idag - så nå skal det koses i senga - og om et par dager begynner jeg på wild yam! Denne måneden har jeg stooooooor tro på!!! Detta klarer vi
Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2011 snuppi og venta lillegull 10pp : uff, det er ikke bare bare skjønner jeg Jeg har i alle fall veldig god erfaring med private leger. Ikke på dette området, men andre ting jeg har vært plaget med. Det koster litt mer, men man får hjelp - det er så verdt det. Håper uansett at spira sitter nå og at du slipper å dra til lege. Masse masse lykke til
Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2011 Vårbarnet -1ma2sa-18.pp : Vi har ikke fortalt noen at vi prøver enda, for vi ønsker ikke mere mas enn hva som er fra før. men.. jeg skjønner ikke hva som får enkelte til å mase slik? Hva om den de maser på noen som faktisk ikke kan få barn? Det er et sår tema for mange, og jeg synes det er frekt å mase på slike ting. Alt er ikke like enkelt for alle, men det er ikke alle som forstår det. Jeg synes ikke det er noe morsomt å få trykt ultralydbilder opp i ansiktet, med påfølgende kommentarer som at det er så enkelt, det var ikke planlagt, det plutselig skjedde, glemte pilla en dag etc etc. Fint for dere, for ja.. jeg unner dere det - bare ikke mas på meg hehe. Håper dere får full klaff denne mnd! Masse lykke til
Vårbarnet med to små Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Vi fortalte det ikke til noen vi heller - men etter at MA'en i fjor sommer ble oppdaget LEEEEEEENGE etter at svigermor hadde hatt sin ringerunde til slekt og venner, samt noen av mine venner heller ikke kunne holde kjeft så skjønner alle at vi antakeligvis fortsatt prøver. Når det (hvis det) fungerer, og vi klarer å holde på spiren vår så vil jeg helst ikke fortelle det til NOEN. Ettersom jeg har trekt meg bort fra venninnene mine så er jo ikke de noe problem lenger.... hehe, jeg har ingen å fortelle det til allikevel (haha, må jo se positivt på det) Håper dere også får full klaff!!! Jeg skulle ha krysset alt jeg har for deg - men det regner jeg med at du skjønner at jeg ikke gjør hihi, her skal ingenting krysses om dagen hihi
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Høres ut som en bra oppskrift:) Messy: det tar ca 70 dager å utvikle en sædcelle, så vi rekner egentlig med at vi har størst mulighet å unnfange et barn i juli (da har mannen gått på multivitaminer i 70 dager) Jeg har lagt en slagplan for neste syklus (da vi må vente de 70 dagene før det skjer noe): - Mulitvitaminer til han (vitaminer, sink, selen, furunålekstrakt etc). - Multivitaminer til meg - Grapefrukt juice - Agnus castus (dag 1 -> eggløsning) - Wild yam (etter eggløsning 1 uke) - Ingen sex 5 dager før el - for å spare opp soldater som skal inn i ilden! Og er enig med dere andre: kjipt med folk som skal snakke om å få barn hele tiden, og at en ikke trenger å tenke på det, så skjer det. De har ofte fått det til på første forsøk, og forstår ikke vår frustrasjon, som har prøvd gang på gang, uten å få det til. Jeg spør ALDRI noen om de har tenkt å få barn etc fordi jeg vet det er et sårt tema. Det burde vert allmenn kjent!! Oiii...ble lang post dette. Ikke meningen! Lykke til jenter! Krysser fingrene for at spiren sitter snart!
Lillemy36 Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Tenkte bare jeg skulle si at Angus Castus skal brukes sammenhenegende hele syklusen inntil positiv test, ikke opphold etter EL. AC eller Vitex som det også kalles må gjerne brukes fra 3 mnd og oppover før det har noen effekt har jeg lest, men har også hørt om de som sverger til at det hjalp dem første mnd.... man vet ikke det.... Bidronninggele kan tas i dobbel dose fra første dags mens til positiv EL test. noen opplever at den forskyver EL, men det kan jo være ett tegn på at den produserer Gull egg???? Uansett masse Lykke til:-) Dere lykkes til slutt, med oss tok det 12pp med litt hjelp fra GYN:-)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Takk for oppmuntrende ord Lillemy75! Kjekt å se at folk lykkes etter lang ventetid!
M2M2M Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 Tenkte jeg bare ville si at ei venninne av meg som også prøver veldig hardt fikk beskjed av legen at de absolutt ikke måtte 'spare' opp for det er de nyeste som er de beste. Så her har vi sex rett før også for å få så friske spermier som mulig;) Syns det er veldig bra med den oppskriften dere kommer med. Myyye jeg ikke visste!
Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2011 Esperanza84: ja, vet det tar så lang tid å utvikle en sædcelle, men igjen så tenker jeg at folk flest klarer fint å lage barn uten at mannen tar sink og div tilskudd - så da er det håp nå også ;) Jeg har tatt Vitex tidligere (Agnus castus), men det funket ikke for oss. Vi skal bare kjøre på og håpe at vi treffer denne mnd, uavhengig av vitaminer ditt og datt Lykke til!
Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2011 Lillemy75, ♥Lillegutt:140711♥ : Vi sater på at det er gullegget som blir produsert hehe Så hyggelig å lese at det klaffet for dere til slutt. Masse lykke til framover
Messy + spire Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2011 Fruen_82: Ja, jeg har også lest og blitt fortalt at man ikke skal spare opp sperm. Er man frisk så kan man ha sex hver dag. Man vil da produsere nok friske spermier. Noen trenger litt lengre tid, og da anbefaler man annenhver dag. Vi har forsøkt masse sex rundt el, sex annenhver dag rundt el.. nå bare kjører vi på hver eneste dag, da kan vi liksom ikke unngå el hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå