Gå til innhold

huff! liker ikke veien dette går :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå tror jeg at jeg begynner å skeie ut ang mat igjen... har de siste 2 ukene kun spist 6 måltider.. :s

kjenner jeg har null energi og begynner å bli skikkelig svimmel..

har hatt anorexi og bulimi da jeg var ungdom, og det er desverre så altfor lett å havne tilbake i det helvete :(

sliter nesten med å se tastaturet.. :(

prøvde å lage meg noe mat nå for å få i meg litt næring, men etter 2 biter måtte jeg gi opp.

det er så mye annet som opptar all plassen i hodet om dagen :(

jeg vil jo ikke falle til bake til mathelvete, men jeg klarer ikke å få i meg noe. putter jeg mat i munnen så har jeg ikke sjans til å svelge det. det stopper helt opp.

falt tilbake for 2 år siden også og da måtte jeg bli sondeforet i 8 uker.

selv om jeg er ganske kraftig..

pluss at jeg måtte få intravenøs væske.

for det endte med at jeg ikke engang klarte å svelge drikke.

heldigvis er jeg ikke der denne gangen. håper jeg slipper å komme dit også..

den gangen gikk jeg ned 16 kg på en uke. og nå har jeg ikke veid meg engang.. har ikke vekt lenger og takk gud for det..

vet ikke hva jeg vil med dette innlegget..

men om det er noen andre som sliter/har slitt med noe av det samme så hadde det vært godt med noen trøstende ord. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja er stygt redd for at jeg må det..

eneste problemet er at jeg må kjøre veldig mange mil for å komme meg til noen av dem.. og jeg tviler sterkt på at noen få tlf samtaler vil funke..

HI

Skrevet

du er klar over at dette begynne å bli direkte farlig?

noen dager.. javel.. men UKER?!

jeg ville oppsøkt hjelp straks! du trenger det tydeligvis. tenk om du plutselig besvimer og ikke har energi nok til å komme deg opp??

Skrevet

vel.. du går jo i det minste ned i vekt i allefall ;)

Skrevet

Lag deg mat ofte i løpet av dagen - selv om du bare klarer 2 biter. Om d lager 6 måltider om dager og spiser 2 biter av alle måltidene blir det jo noe iallefall iløpet av dagen.

Skrevet

takk for svar..

jeg prøver å spise men det går dårligere og dårligere egentlig. :(

men men.. funker enn så lenge i allefall.

blir det for ille så får jeg vel ta en runde til med iv og sonde :'(

HI

Skrevet

Been there.. Men du, seriøst, ta deg sammen altså. Da det gikk opp for meg at vi har ett eneste liv på denne jord, og jeg skulle kaste bort livet, gleder, lykke for MAT ble jeg forbannet på meg selv. To år siden sist, har aldri sett meg tilbake, og er i dag sunn, frisk og normalvektig/slank. Er mye ute, har energi til å trene og kan faktisk spise en is en sommerdag. Jeg dør ikke, jeg lever. Lykke til.

Skrevet

10:48; du burde skamme deg.

Hei TS, jeg vil anbefale deg å ta kontakt med nærmeste DPS for en konsultasjon. Håper du klarer å få i deg mat og blir bedre. Lykke til!

Skrevet

ja jeg vet jo at jeg må spise.. og jeg vil jo ikke ha det sånn!

det virker som mange av dere tror jeg velger å ikke spise. det gjør jeg ikke.

det er helt enkelt sånn at jeg ikke klarer det! jeg klarer ikke å svelge. kun når det ikke er noe i munnen min. heldigvis går det ennå ann med litt vann.

jeg går til samtaler på dps grunnet andre psykiske problemer også.

den psykiateren har jeg kun snakket med i litt over et halvt år, og hun vet ikke om mine tidligere matproblemer. jeg er stygt redd for at hun skal bli ekstremt bekymret om jeg forteller henne om dette. huff.

vil jo ikke at de skal tro jeg har blitt gal igjen :S

HI

Skrevet

Du trenger ikke dra til et IKS kontor for å snakke... De har en hjelpetelefon også, anonym. Så du kan si så lite eller mye du vil.

Du bør også kontakte legen din og bli henvist til en DPS/psykolog/terapeut snarest! :)

Lykke til og husk, det er mulig å bli helt frisk! :))

Skrevet

Hvis du har barn er det dem du må gi hovedfokus. De har ikke godt av å se deg slik. I den tilstanden du er nå er du hverken i stand til å ta skikkelig vare på dem eller et godt forbilde. Det første du bør gjøre er å få satt dem bort til andre til du er på rett kjøl igjen.

Deretter får du deg en hastetime hos legen og tar imot den hjelpen du får der. Det eneste andre alternativet er at du tar deg kraftig sammen selv og begynner å spise skikkelig igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...