Gå til innhold

Hvorfor er svangerskap på film så enkle??


Spireline

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er lei av disse romantiske filmene hvor damen brekker seg en gang, og tenker: Oj, jeg er visst gravid.. La meg småspise masse, vagge litt mot slutten.. Før vannet går, og man iler i reneste billøpet til sykehuset for å presse ut en perfekt liten skapning i løpet av et kvarter. UGH!

Det er jo ikke sånn. Hva med alle de ukene man går rundt og ikke fungerer på grunn av kvalme og trøtthet`?

Hva med når vannet går, og sykehuset bestemmer at man skal vente i 72 timer før de setter i gang fødselen, fordi den på mystisk vis ikke tar seg ordentlig opp.. ?

Hva med bekkenløsningen som gjør at man ikke kan snu seg i senga eller ta på seg sokker selv..?

Ja ja, det var mitt hjertesukk i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller hva med alle de (mannlige) kommentarene om at graviditet ikke er en sykdom (de har sett filmene med den ovenfornevnte fødsel!). Det er ikke én sykdom, men flere. Kanskje hadde forståelsen vært annerledes om det var menn som måtte tåle, kvalme, hodepine, ekstrem trøtthet, bekkenløsning, bekkenlåsning, sure oppstøt og så videre. Kanskje hadde det vært annerledes dersom det hadde vært menn som hadde hatt elektrisk gåstol øverst på ønskelisten i flere måneder?

 

Nei jenter, vi får snøre sammen bekkenet, slenge beina over skuldrene, silikonere de lekkende brystene og komme oss i arbeid og så fort som mulig etter fødsel tjene vår forståelsesfulle stat (som sikkert en gang har tenkt å takke meg for mange års studier og studiegjeld til statens fordel).

 

(dette er ikke hån mot menn - jeg elsker menn! Men det er godt at det etterhvert har blitt flere kvinner i stat og styrer som har gjort at gravides forhold har forbedret seg ekstremt bare på noen tiår.)

 

Dette ble visst litt digresjonering ja... Ble revet med av Det Enkle Syn på den gravide og på den nybakte mor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...