Gå til innhold

Det er utrolig hva som skjer med en når man er gravid, dele morsomme historier?


Matrosen og Meg:)

Anbefalte innlegg

Ja da er jeg i min 33 svangerskapsuke, venter en liten gutt og har termin 9 august. Det blir noen timer hjemme alene om dagen (jobber bare deltid). Alt med fødsel, og alt som vil skje i fremtiden, forandringene, ja mye kverner rundt om i hodet.

 

Jeg er en av de heldige som ikke har hatt mye plager med svangerskapet, og har derfor fine tanker om det å gå gravid. Selvfølgelig gleder jeg meg til å få tilbake kroppen min, ihvertfall noe lignende. Men det har vært lite plager, så jeg skal på ingen måte klage.

 

Det er litt morsomt å tenke tilbake på ting som har skjedd også, noen hendelser som virkelig får meg til å smile.. Som for eksempel når magen til meg og sambo buttet mot hverandre for første gang når vi hadde sex, og vi knakk sammen i latter, og det endte med latterkrampe og et kyss, da vi begge mistet litt lysten. Eller som den første gangen jeg hadde barbert meg nedentil, uten null form for sikt, og samboeren knakk sammen i latter når han så meg, det var visst ikke så bra gjennomført. det er mye rare ting som man ikke trodde man skulle få noe problem med, man hører om det, men man tror det ikke før det faktisk skjer. Jeg har mange ganger mistet noe på gulvet og rett og slett ikke tatt det opp fordi jeg ikke gidder å bøye meg ned.

 

Har dere noen morsomme hendelser dere vil dele? kan jo være morsomt å lese litt mens man sitter å venter. utrolig hvordan man kjenner seg igjen..

 

sommerklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg er student og gravid for andre gang. Her er en morsom historie om min reaksjon på de første fosterbevegelsene med merkbar kraft i... Man kunne tro jeg ikke visste at jeg var gravid!

 

Rundt uke 20 satt jeg på forelesning. Jeg ble litt forstyrret av små, plutselige, godt følbare bevegelser fra magen, og klarte ikke helt styre meg fordi det var nytt for meg så langt i svangerskapet. All skvettingen trakk til seg forelesers oppmerksomhet og jeg følte meg litt dum som overreagerte og trakk til meg oppmerksomhet. Etter tre-fire ganger så trodde jeg at jeg hadde fått det hele under kontroll og det var stille fra meg en laang stund...

 

...helt til jeg satte meg nærmere bordkanten og vips så satte lillegutt inn et velrettet spark mot den så jeg brått kjente huden på magen bli klemt mellom babyens fot og bordkantens kalde metall, hvorpå jeg spratt i været med et høyt og forskrekket "ååhh!" så jeg nesten veltet bordet og forstyrret hele forsamlingen ...

 

Jeg følte meg rimelig dum og flau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kirken på Einar Gelius sin avskjeds gudstjeneste sammen med ei venninne, masse folk. Da jeg hadde mottatt nattverd og skulle gå ned i igjen var det som sild i tønne av folk,,,jeg skubbet bort i en mann med magen og så inn i øynene på en godt voksen mann, jammen hadde vi akkurat like stor mage og begynte å le begge to:-)

 

I barnehagen hvor jeg jobber satt det mange barn rundt bordet og spiste. Plutselig kom det fra ei jente på 6 år "jeg vet hvordan babyer kommer inn i magen til moren". Hjelp tenkte jeg nå kommer det, ja visst kom det, hele historien med "tiss mot tiss" sædceller og egget, "men man må kle seg naken og mannen må putte tissen sin inn i mora altså" sa jentungen. Da la jeg merke til at en gutt på fem år ikke kunne få øynene fra meg som om han sa til meg "hva er det du har gjort" .

 

:-)

 

Møtte en mann i butikken, en sik med turban, han slo ut armene og kom mot meg og sa "gratulerer snart kommer det baby". Jeg ble helt forfjamset og stotret noen ord, var overraskende blyg.

 

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en morsom historie, traff min eks som også har barn, vi snakket jeg og barna, den ene spurte "hvem er pappaen" og så på sin far, nei det er ikke din pappa som er pappa til denne babyen sa jeg. "Hvem er pappaen da" spurte jenta, du vet nok ikke hvem han er men jeg skal vise bilde av han en annen gang, sa jeg.

Senere kunne min eks fortelle at barnas mor hadde sagt følgende " jeg hørte at Mia var gravid men at hun ikke vet hvem faren er", hans eks kone så på han med stoore øyne som om hun ventet på en forklaring.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte til byen, parkerte på en stor parkeringsplass. Jeg kom noe nærme bilen ved siden av, men har jo aldri hatt noe problemer med å snike meg ut likevel... Så jeg går på, og i ren refleks trekker jeg inn magen i det jeg passerer de utvendige speilene mellom de to bilene. Hvem hadde tenkt på at man ikke kan trekke inn magen som vanlig når man er nesten høygravid? Jeg sto fast, og måtte bøye meg ned for å komme i mellom. Ikke det at jeg fortet meg å betale på automaten før jeg nærmest la på sprang derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...