Gå til innhold

Fortelle det?


Lipsy

Anbefalte innlegg

Har dere fortalt det på jobb og til venner/familie enda? Jeg er i uke 10 og har sagt det til nærmeste venner og familie. Har tidligere hatt en SA i uke 10, så derfor tror jeg nok at jeg venter til over sommerferien med å fortelle det på jobb. Da er jeg i uke 18, som er nøyaktig samme uke som jeg fortalte det på jobb sist gang. Synes egentlig det er fint å vente så lenge som mulig med å fortelle det til alle, da blir lissom svangerskapet litt kortere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 8+5 og har kun fortalt det til sjefen. Synes jeg måtte det fordi jeg er såpass kvalm og uopplagt. Føler ikke jeg gjør like god jobb om dagen som jeg bruker å gjøre. Sjefen synes bare det var kjempekoselig, og var glad for at jeg fortalte det så tidlig.

 

Planen er å fortelle familie om 1 1/2 uke. Samboerens familie bor ganske langt fra oss, og han skal dit på en liten ferie da. Neste gang han ser dem er i september, og han har lyst til å fortelle det når han er der, så da forteller jeg det til min familie samtidig.

 

Jeg kunne egentlig tenkt meg å ventet lengre, men samboeren ville egentlig fortelle det med en gang vi viste noe, så da har vi inngått et kompromi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, er man dårlig så er det nok smart å spille med åpne kort. Jeg er jo helt utrolig trøtt etter jobb, men det er det jo "bare" mannen min som merker mest til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min tolvte uke nå og hittil er det bare en venninne som vet det. Har planer om å fortelle det til sjefen i dag. Vi har bedt familiene våres hit når jeg er 12 pluss 6 og jeg gleder meg sånn til å overraske de. Er så dårlig på åå holde sånt hemmlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min tolvte uke. Det er prøverør, og i tillegg opplevde vi en spontanabort i vinter. Jeg har fortalt det til både venner, kolleger og naboer at vi skulle gjennom prøverør, så de rundt oss har visst det helt fra starten. Dette er ikke helt vanlig prosedyre for de fleste, men jeg har hatt behov for å være åpen om både prøvingen og abort. I disse tyngste periodene har alt blitt mye lettere fordi alle har vært så oppmuntrnede og visst hva vi går gjennom. Og når gleden kom var alle så glade rundt oss. Støtte når vi trengte det, og dele gleden når det gikk bra.

 

Det er jo også i denne første perioden at de fleste er i dårligst form mht. kvalme og trøtthet så da kan det jo være godt at de rundt en forstår og vet. Men noen liker å gjemme på hemmeligheten en stund. Og noen vil helst ikke fortelle det fordi de ikke har lyst å dele en abort med hvem som helst. Det er så forskjellig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei idag, og har bestemmt for å holde d hemmelig så lenge som mulig. Dette er litt for mannen min vil absolutt fortelle hans familie så fort som min og familien hans greie ikkje holde noe som helst hemmelig. Jeg hadde en MA i uke 11 i februar og det vet hele hjemplassen hans om. Greit at de nærmeste vet det, men syns det blir for personlig for alle. Så nå må jeg bare holde mej unna folk flest for jeg er så trøtt og kvalm at d finnst få hvite løgner som dekker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine nærmeste vet det. Men har ikke sagt noe på jobb. Ville også vente til etter sommerferien, det har mye med arbeidsåret mitt å gjøre. (Som lærer)

Jeg hadde også en SA for noen mnd siden, så jeg syns det er greit å vente litt denne gangen. Kommer ikke til å annonsere det på en stund enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...