Gå til innhold

Har bare lyst på fet mat


cygnus

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9 og har alltid hatt et sunt kosthold med mye salat, omelett og lite karbohydrater og fett. Men sånn over natten ble jeg helt vill etter pizza, burgere, pasta og sjokolade. Orker ikke tanken på verken egg, salat eller kylling. Må ha rødt kjøtt med sauser og karbohydrater. Hva skjer??? Man får jo beskjed om å leve sunt, men nå for tiden er det nesten umulig. Dette kombinert med at jeg er kjempe svimmel og kvalm og ikke orker å trene får meg til å føle at jeg gjør alt galt. Håper det gir seg snart. Noen som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Da tror jeg faktisk du trenger fet mat! Jeg prøver alltid å kjenne på kroppen hva jeg har lyst på, også når jeg ikke er gravid. Jeg har et sunt kosthold også, men tenker ikke så mye på om det er karbo eller fett, så lenge det ikke er mye av begge deler. Men mye fett går bra dersom du ikke kombinerer det med mye karbohydrater samtidig. Dette kan sikkert lese mye mer om på nettet. Men tror ikke du skal være så redd for fett, spesielt ikke akkurat nå.

 

Gled deg over matlysten og spis det du lyster på. (i gamle dager kalte de å være gravid "å være med lyst" fordi den gravide fikk så sterke lyster.)

 

Jeg fikk her en kveld et sterkt behov for en feit, amerikansk burger, med agurk og amerikansk cheddarost (har bodd i USA). Jeg hadde ikke mulighet til å få tak i det da, men hadde garantert slengt innpå en eller to!

 

Rødt kjøtt: ingenting slår jerninnholdet i rødt kjøtt. Kanksje du trenger litt jern? Fra uke 10 trenger du det nesten garantert. I Danmark anbefaler de alle gravide å ta jerntilskudd fra uke 10.

 

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha da er vi to!! har bare lyst på junkfood! og saken blir ikke noe bedre at jeg jobber heltid som servitør på peppes :P men det er så å si det eneste jeg får ned som jeg ikke blir kvalm av.. sliter veldig med å få ned ordentlig mat når jeg er dårlig, så da får det bare være tenker jeg :) mat må jeg ha uanz.. så får jeg heller ta kostholdet når kvalmen har gitt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste middag for en time siden. Nå er jeg igjang med neste måltid. Spaghetti (ikke fullkorm) med masse smør og ketshup fikk jeg lyst på. Ikke akkurat noe kroppen trenger etter min hjerne, men jeg bare MÅ ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og!! Mcdonalds mat til og me, og d er jo kanskje d minst næringsrikt maten som finnes. Jeg prøver å tenke "namnam rå gulerot, mmmm", men så kommer den cheese burgeren lurende tilbake!!men, jeg holder mej unna og spiser gulerøtter istedet :-) men hadde mcdonalds vært i nærheten her hadde jeg ikke vært så sterk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så glad jeg ble nå. Tusen takk for tilbakemeldinger. Det er nok riktig at jeg sikkert trenger litt fett. Salt salt og atter salt. Jeg som aldri har spist potetgull hiver meg over en pose når jeg har sjansen. Det er jo så godt når man er kvalm. Iallefall veldig lettet over at jeg ikke er den eneste. Jeg har foreløpig bare gått ned i vekt selv om jeg spiser som en elefant så det er vel fett kroppen trenger. Nå skal jeg ned til en fyllesyk venninne og kaste i meg mer fet pizza.... ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme båt.

Har lyst på taco, wraps, pizza, burger, ost, bacon, kjøttdeig med tomat og pasta - bare sånt. Masse fett og lite grønt... Men det er det jeg får i meg, så da spsier jeg det. Spiser noe frukt da, for det funker. Men ellers er det lite sunn mat som frister. Men det kan vel ikke være noen krise om man har det sånn noen få uker? Et svangerskap varer jo i 40 uker! Masser av tid til å spise sunt seinere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...