Gå til innhold

Noen som er sykemeldte her? Jobben nekter å tilrettelegge.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er sykemeldt i uke 23. Jobben min vil ikke ha meg tilbake om jeg ikke kan jobbe 100 % og være på kontoret. De kan altså ikke tilrettelegge for meg. Noen andre her som har opplevd dette?

 

Sykemeldt pga kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes jo helt skrudd ut!? Ikke mye Inkluderende Arbeidsliv-tankegang på din arbeidsplass da... Men det er jo egentlig verst for dem? I kommunen der jeg jobber er det til og med et eget skriv, med instruksjoner til hvordan ledere skal tilpasse og justere ift gravide arbeidstakere.

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man hadde krav på tilrettelegging på arbeidsplassen jeg. De snakker om det på min jobb i allefall. jeg er 40 % sykmeldt, er noe ufrivillig sykmeld, men kjenner jo at jeg har det bedre når jeg kan ta det mer med ro. Sykmeldt pga av bekkenløsning, går til fysio som hjelper godt. Jeg vet at hun forrige som var gravid på min arbeidplass, ble 100% sykmeldt, men det var fordi tilretteleggingen ikke fungerte for henne. Hadde jo vært kjekt om de kunne prøve å tilrettelegge for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner ikke din arb.giver regelverket. Ved svangerskapsrelatert sykemelding er det INGEN arbeidsgiverperiode. De får dekket fra FØRSTE dag du er sykmeldt. I tillegg vil man som regel få vedtak fra NAV om at ALL sykdom relatert til svangerskapet vil dekkes av de. Dvs. f.eks. UVI, bekkenløsning osv. Og typisk ikke influensa, halsbetennelse osv.

 

Så her har din arb.giver bommet kraftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et godt tips: dra på nav å få utskrevet et søknad om svangerskapspenger skjema, dra så til jordmor/lege å få de til å skrive på ha som eventuellt kan være risiko i jobben din for barnet ditt (det kan være bla stress og jobbtider), dra så på jobben å få de til å vurdere og skrive på at de ikke kan omplassere eller tilrettelegge jobben din. så sender du dette til nav. få gjærne jordmor/lege til å skrive på at du ønsker dette fra den dagen du ble 100% sykemld. store sjangser for at du får omgjort hele sykepenge perioden til svangerskapspenger.

 

jeg var i en lingnede situasjon og fikk igjennom dette. så nå har jeg fått omgjort hele sykeperioden min til svangerskapspenger og skal motta det til jeg skal i fødselspermisjon.

 

legger ved en link til nav der det står mere om svangerskapspenger

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfordringen min var ikke det samme som din. Men ellers takk for tipset.

 

Jeg ønsker å jobbe, og jobben vil ikke tilrettelegge eller ha meg deltid.

 

Så om det er svangerskapspenger eller sykepenger jeg er satt opp som, har ikke noe betydning for meg. Jeg var åpen om at jeg var gravid fra uke 6-7 og da jeg ble sykemeldt ca i uke 10 var det "Svangerskapsrelatert" fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...