Englebarn<3 + ny spire :) Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Hei alle her inne! Jeg er nå inne i uke 26, og jeg og min samboer er fortsatt usikre på valg av navn i magen vår. Samboer synes navnet Tobias er veldig fint, og jeg er vel egentlig enig med han. MEN... Siden jeg har jobbet mye i barnehager og på skoler, har jeg hørt mange navn og kallenavn. Jeg er av den oppfatningen at når vi gir barnet vårt et navn, så skal ikke det gi grunnlag for at foreldre og kamerater skal forkorte navnet og heller gi han et kallenavn... Det som hindrer meg litt i å velge navnet Tobias, er at det er en annen gutt på 8år i samme bygda som heter Tobias. Og både foreldrene, kamerater og familien rundt han kaller han for Tobben. Og det synes jeg ikke er noe fint. Og jeg er redd for at det samme kan skje med gutten vår også når han vokser opp med navnet. Jeg vet at vi i familien kommer til å kalle han for Tobias, dersom det blir hans navn, men kameratene og andre rundt kan jeg ikke "styre" på den måten. Så jeg er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre, og siden vi mistet gutten vår kun 3uker gammel i november i fjor, så er det veldig vanskelig å finne et navn vi begge liker og kunne tenkt oss... Er det noen der ute som kan hjelpe meg litt om denne "problemstillingen"? Jeg vil bare høre litt synspunkter, hva dere ville gjort, og om kanskje dere har et råd eller to?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Hei kjære deg:) Jeg har i mitt eierskap den store navnboken, låner deg veldig gjerne den om du ikke har den alt da:) Overbringes personlig....hehe Tobias er et flott navn, kjenner to med det navnet og de har ikke fått et klengenavn. Bare å slå hardt ned på det fra starten, så utarter det seg ikke:) Mange varme klemme fra oss som heier ekstra på dere:)
Englebarn<3 + ny spire :) Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2011 Hihi så skjønn du er! Navneboken har jeg ikke faktisk, kanskje jeg skal låne den litt? Du veit jo hvor jeg holder til hen om dagen, så kom gjerne innom når dere skal hit;) Kanskje vi finner et helt annet navn som passer enda bedre? Stor klem fra rugekassa;)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg bare digger at du er rugekasse:) Sender sms ang. at vi skal innover både fredag og mandag:) varm klem fra oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå