Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at barnebidraget blir endret en gang i året i forhold til kroneverdi osv. Er det 1.juni eller 1.juli? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke.

men noen som vet om fars ferie med barna skal tas med i beregningen hvor mye han har barnet?

Skrevet

Ferie skal ikke regnes, nei. Det er kun vanlig samvær som skal føres

Skrevet

sikker?

når han har barnet 1 mnd om sommeren pluss halve jula etc...

Skrevet

det er endret her hos oss..........ikk brev fra nav i begynnelsen på måneden samt ny lønnslipp..

Skrevet

Ja, jeg er helt sikker. Det er samvær pr. mnd som er beregningsgrunnlaget. Samvær i ferier er allerede iberegnet i bidrag, iom at man "skal" ha 3 uker om sommeren, annenhver høst-vinter og juleferie (eller som dere gjør, deler den opp)

Skrevet

så når han har barnet 7 dager i mnd, så skal jeg ikke regne med når han har barnet sommer,jul...? :-)

Skrevet

alt samvær tas med!!

Skrevet

Alt samvær regnes med og så blir det fordelt over 12 måneder slik at bidraget blir det samme hver måned

Skrevet

ah, ringe nav i morgen jeg...hehe.

for regnes ferier med, blir det jo gjennomsnittlig mer enn 7 netter i mnd, da kommer jeg opp i 9 sikkert,

sorry om jeg ødela tråden her damer :-)

Skrevet

Går helt fint. men tilbake til det tråden handlet om. Når vi var på nav for en stund siden, sa de at de endret satsene sine en gang i året. Er det 1.juli eller 1.juni det gjøres?

HI

Skrevet

jeg fikk brev om at justert bidrag blir utbetalt 1 juli.

Skrevet

Barnebidraget ble justert på betalingen denne mnd. Dvs at det som blir utbetalt i juli er forhøyet (indeksregulert). Og at bidragsyter betaler mer fra juni mnd, da man betaler noen dager på forskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...